62-ročný J. Liang, ktorý pracuje vo Volkswagene už od roku 1983, sa priznal ku konšpirácii s cieľom podviesť americké úrady a zákazníkov. Hrozí mu päť rokov väzenia, napísala agentúra Bloomberg.
Americká agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovým motorom inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoko nadlimitné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen vtedy priznal, že v Spojených štátoch je týmto softvérom vybavené asi 482-tisíc áut s dvojlitrovým motorom. Neskôr sa ukázalo, že problém sa v USA týka aj 85-tisíc vozidiel s trojlitrovým motorom.
Volkswagen už v júni prikývol, že v USA za urovnanie vládnych a spotrebiteľských žalôb súvisiacich so škandálom zaplatí 15,3 miliardy dolárov. Majitelia dotknutých vozidiel sa podľa dohody môžu rozhodnúť, či budú požadovať úpravu auta alebo ich vozidlo Volkswagen odkúpi. Dohoda tiež predpokladá, že majitelia dostanú odškodné 5100 až 10-tisíc dolárov. Júnová dohoda sa týka len áut s dvojlitrovým motorom, o postupe pri vozidlách s trojlitrovým motorom zatiaľ nebolo rozhodnuté.
Po celom svete sa emisný škandál Volkswagenu týka približne 11 miliónov naftových áut, vrátane asi 1,2 milióna vozidiel Škoda Auto. V Európe sa aféra týka približne 8,5 milióna áut s naftovým motorom. Volkswagen odmieta výzvy, aby európskych zákazníkov za škandál odškodnil podobným spôsobom ako zákazníkov v Spojených štátoch.