Spoločnosť Porsche Slovakia, ktorá sa zameriava na veľkoobchodný predaj vozidiel, vlani zaznamenala rekordné výsledky. Distribútor vozidiel viacerých skupinových značiek totiž v roku 2022 zvýšil zisk o takmer polovicu, na viac ako 11,3 milióna eur, pričom tržby spoločnosti dosiahli bezmála 400 miliónov eur.
Hoci to nie je najvyšší dosiahnutý obrat od vzniku firmy na tunajšom trhu, čísla predajcu potvrdzujú, že biznis s autami sa po dvoch rokoch pandémie opäť naplno rozbehol, a to aj v retailovej divízii.
Volkswagen dominuje
Dodávateľ áut Porsche Slovakia, ktorého vlastní materská holdingová spoločnosť Porsche Holding Gesellschaft, hodnotí vlaňajšok ako náročný hneď z viacerých dôvodov, keďže celý automobilový trh na Slovensku čelil vlani viacerým krízam a negatívnym vplyvom.
Rusko-ukrajinský konflikt viedol okrem iného aj k deformáciám na trhoch, čo vyústilo k výraznému nárastu cien energií a surovín. Dlhé dodacie lehoty a vyššie ceny preto ovplyvnili celoročné výsledky firmy. Porsche potvrdzuje, že okrem tržieb jej rástli aj náklady na predaný tovar. Marža jej vzrástla o viac ako 27 percent.
Spoločnosť vlani predala zhruba 14-tisíc vozidiel, z čoho už tradične najviac dominovali autá značky Volkswagen. Tých sa predalo približne desať tisíc. Je to niekoľkonásobne viac v porovnaní s ostatnými titulmi z portfólia, ako sú Audi či Seat.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?