Na slovenský trh chce vstúpiť nová sieť kaviarní pôvodom z Londýna. Sieť EL&N London zrejme zaujme najmä mladšiu generáciu, nakoľko o sebe tvrdí, že je najinstagramovateľnejšou sieťou kaviarní na svete a lifestylovou značkou.

Sieť je známa najmä dizajnom interiérov, ktoré sú ladené do pastelovo ružových farieb, a súčasťou je aj bohatá kvetinová výzdoba. Pre bratislavskú pobočku už firma hľadá prvých pracovníkov, upozornil portál Aktuality.sk.

Názov siete je skratkou pre anglické slová Eat, Live, Nourish, čo vo voľnom preklade znamená Jedzte, Žite Živte sa, takže okrem nápojov kaviareň ponúka aj rôzne druhy jedál. Prvú prevádzku chce EL&N London otvoriť v nákupnom centre v bratislavskej Petržalke.

Koncept založili v roku 2017 vo Veľkej Británii. Okrem Londýna má sieť otvorených 35 pobočiek po celom svete v mestách ako Varšava, Dubaj, Kuala Lumpur, Miláno či Paríž. Zakladateľkou siete je Alexandra Miller, ktorá viac ako desaťročie pôsobila vo svete luxusnej módy. Spoločnosť v súčasnosti pracuje na získaní kapitálu, ktorý jej má umožniť ďalší rast. Do piatich rokov sa chce totiž dostať na 200 vlastných prevádzok, čo jej má pomôcť dosiahnuť post svetovej jednotky kaviarne v oblasti životného štýlu.

Kaviarenská skupina tiež nedávno uzavrela franšízovú zmluvu s indickou spoločnosťou Reliance Brands, informoval worldcoffeeportal. EL&N London si od roku 2017 vybudovala silné medzinárodné postavenie v Európe, Ázii a na Strednom východe. Svoje nové prevádzky otvorila v Saudskej Arábii, Bahrajne či Kuvajte.

Za rok 2022 sa spoločnosti podarilo dosiahnuť rekordné tržby, ktoré dosiahli 224 milióna libier, teda 264 milióna eur, čo predstavuje medziročný rast o 166 percent. Zisk pred zdanením vzrástol z 13 milióna libier v roku 2021 na 45 milióna libier, čo je v prepočte 53 milióna eur.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

Dopyt po nealko alkohole prudko rastie. Ťahá ho mladá generácia dobrovoľnou abstinenciou