Pandémia nového koronavírusu zapríčinila okrem iného masívny presun zákazníkov do online prostredia. Výrazný dopyt po online nakupovaní zaznamenávajú nielen najväčšie internetové obchody, ale aj tie, ktoré na obrovský nápor neboli doteraz zvyknuté. Medzi ne patria aj obchody s nábytkom. Záujem o zariadenie pre domácnosť narástol hlavne vďaka vysokému počtu ľudí, ktorí častejšie trávia svoj čas doma z dôvodu home officu či dištančnej výuke svojich detí.

„Aby sme dokázali uspokojiť potreby našich zákazníkov, prechádzame najväčšou transformáciou v histórii IKEA. V posledných rokoch sme podnikli dôležité strategické kroky pre našu budúcnosť. V najbližších troch rokoch chceme do rozširovania kapacít a infraštruktúry pre online predaj investovať s cieľom byť pre našich zákazníkov dostupnejší,“ hovorí Lucia Klečková, riaditeľka obchodného domu IKEA Bratislava.

Black Friday je spúšťačom predvianočného nákupného šialenstva
Neprehliadnite

Black Friday z druhej strany. Ako k zľavám pristupujú e-shopy?

Investovať plánujú predovšetkým do nových kanálov, inovatívnych formátov obchodných domov a ďalších digitálnych platforiem. V Ikei očakávajú, že vo finančnom roku 2021, ktorý sa začal 1. septembra 2020, sa bude online predaj, vzhľadom na nútené uzatvorenie obchodných domov počas lockdownu, podieľať na celkových výsledkoch výraznejšie, než si pôvodne mysleli.

V predminulom finančnom roku (september 2018 – august 2019), do ktorého ešte koronavírus nezasiahol, sa online predaj podieľal na obrate približne siedmimi percentami. „Za uplynulý finančný rok ide približne o dvojnásobný rast, pričom v tomto finančnom roku 2021 očakávame ďalší nárast,“ dodáva L. Klečková.

Počet objednávok rastie

Okrem tradičných vianočných dekorácií prevládajú so zmenou ročného obdobia a príchodom zimy medzi obľúbenými artiklami zákazníkov Ikey najmä úložné riešenia do šatníkov a skríň. S predvianočným obdobím je tiež spojené pečenie koláčov, preto je veľký záujem aj o výrobky spojené so zariadením a vybavením kuchyne. Zároveň je stále veľký dopyt po zariadení spální. V nadväznosti na aktuálnu situáciu s vyššou mierou ľudí, ktorí využívajú svoje domovy ako home office, je zvýšený dopyt po kancelárskom nábytku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa