Pandemické obdobie prinieslo aj pre IKEA množstvo nástrah a výziev, s ktorými sa spoločnosť musela vysporiadať. Rýchlo rástli najmä online nákupy, ktoré tvorili z celkového predaja podiel 30,7 percenta. Spoločnosť preto musela vytvoriť nové pracovné miesta pre oblasť online nákupov a rozšíriť služby pre zákazníkov v rámci online prostredia.

Vznikli tiež dve nové výdajné miesta mimo hlavného mesta. „Pretrvávajúca pandémia predstavuje obrovskú výzvu pri plnení objednávok, no prijali sme ju ako príležitosť na zlepšenie riešení v oblasti elektronického obchodu. Výsledkom je vyše 30-percentný podiel nákupu online na celkových tržbách,“ hovorí David McCabe, obchodný riaditeľ a riaditeľ pre oblasť trvalej udržateľnosti v Česku, Maďarsku a na Slovensku.

Výdajné boxy aj na pohovky

Slovensko v poslednej dobe zaplavujú výdajné boxy, ktoré predstavujú obľúbenú možnosť vyzdvihnutia produktov. Do veľkej miery k tomu prispela aj pandémia, ktorá obmedzila možnosť vyzdvihnutia produktov osobne v predajniach. Výdajné boxy v sebe spájajú viacero výhod, no tou najzásadnejšou je prevádzka 24/7. Vlastnú sieť výdajných boxov má napríklad Slovenská pošta, no najväčšími hráčmi sú najmä e-commerce spoločnosti ako Alza, Packeta či Mall.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa