Za jednu dekádu ovládnu predaje áut elektromobily. Taká je dnes filozofia a obchodná stratégia viacerých výrobcov a predajcov vozidiel. Akokoľvek veľmi sa im táto idea páči alebo nepáči, nepriamo s ňou súhlasia všetci.

Thomas Schäfer, šéf značky a spoločnosti Škoda Auto
Neprehliadnite

Škoda Auto síce brzdia čipy a nevyrába, po koronakríze už ale strojnásobila zisk

Navyše musia, pretože aktuálne politické ciele rátajú s nulovými emisiami z dopravy po roku 2050 či 2055. Sú to ambiciózne zámery, ktoré však bude v priebehu času nutné potvrdiť reálnymi číslami.

Jedno z piatich

Napríklad česká automobilka Škoda, dcérska značka nemeckého  koncernu Volkswagen, plánuje v roku 2030 vyrábať jeden a pol milióna vozidiel. V Európe sa chce zamerať hlavne na elektromobily, zároveň chce posilniť pozíciu výrobcu cenovo dostupných áut, a to nielen na starom kontinente.

Volkswagen postaví veterné farmy, ktoré budú do závodu dodávať zelenú energiu
Zdroj: Volkswagen

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa