Ak sa za ostatný rok ešte našiel pochybovač, ktorý neveril, že zelený prístup v automobilovom priemysle nemožno ignorovať, jeho presvedčenie sa musí otriasať v základoch. Priam hrozivý argument sa volá 599 Hybrid a nesie ho najnovší koncept Ferrari. Legendárna talianska automobilka ho dnes predstavila v úvode 80. ročníka medzinárodného autosalónu v Ženeve.

Hybrid v malej sérii

Zatiaľ ho nazýva pojazdným laboratóriom, no ide o presvedčivý dôkaz, že aj u vzpínajúceho sa koňa nad módnym pohonom intenzívne premýšľajú. Šéf automobilky Amedeo Felisa zmierňoval šok vyhlásením, podľa ktorého sa Ferrari zatiaľ nerozhodlo vyrábať hybrid v niektorej zo svojich malých sérií. „A ani ho skôr než o tri až päť rokov neurobíme,“ dodal A. Felisa.

Hybridy ukázali v Ženeve aj luxusné značky

Zdroj: jesny

Jeho nemecký konkurent Porsche sa cez psychologickú hranicu zrušenia exkluzivity benzínových motorov preniesol už dávnejšie dieselovým SUV Cayenne a postupuje ďalej. V Ženeve predstavil hneď tri autá s hybridným pohonom a oficiálne sa pasuje do úlohy priekopníka alternatívnych pohonov v luxusnom segmente. Popri zaujímavom koncepte 918 Spyder to bol aj športový 911 GT3 R Hybrid s elektrickým pohonom prednej nápravy. Tretí model, zaujímavý pre Slovensko, je hybridná verzia SUV Cayenne.

Šéfove argumenty

Porsche netají, že s druhou generáciou luxusného terénneho auta chce nadviazať na nečakané predaje jeho predchodcu po pridaní naftovej motorizácie. Šéf Porsche Michael Macht hybridnú alternatívu rozhodne ako ústup z pozície značky nevidí.

Hybridy ukázali v Ženeve aj luxusné značky

Zdroj: jesny

Hybrid predstavil zároveň s dvoma verziami druhej generácie Cayenne so spaľovacími motormi. „Tak ako je predajnou prednosťou zbrusu nového Porsche Cayenne jeho nový dizajn, ponúkame zákazníkom aj vysoko efektívny pohon s hybridnou technológiou,“ okomentoval M. Macht novinku v ponuke značky. Z celkového výkonu 388 koní prinesie autu 325 prepĺňaný trojlitrový šesťvalec, upravený z motora pre Audi S4. Zvyškom obohatí pohon auta elektromotor. Aby M. Macht potvrdil zmenu, akú podľa neho cítiť zo záujmu trhov, pridáva argument, o akom zákazníci Porsche v minulosti zrejme neuvažovali: „S hybridným pohonom dosiahne priemernú spotrebu 8,2 litra na sto kilometrov.“

Hybridy ukázali v Ženeve aj luxusné značky

Zdroj: jesny

Rovnako ako verzie so spaľovacím motorom a jeho tiež už aj hybridný bratranec Volkswagen Touareg bude sa aj druhá generácia Porsche Cayenne vyrábať v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia. Podľa M. Machta firma očakáva, že podiel hybridných Cayennov by mohol dosiahnuť 15 percent z celkovej výroby modelu. Okolo štvrtiny by mali tvoriť Cayenny s naftovým pohonom a zvyšok tradičné benzínové. Čo sa týka predaného množstva hovorí šéf Porsche o cieli vyrovnať sa minulému roku. Čísla však zatiaľ firma nezverejnila. Možno ale očakávať, že boli o niečo nižšie než predaj v ostatnom finančnom roku, ktorý skončil v polovici minulého roku. Dovtedy predal Porsche 34 799 vozidiel Cayenne.

Foto - Martin Jesný