V priestoroch Mlynice, ktorá v sebe spája na prvý pohľad nespojiteľné - historickú industriálnu stavbu a moderný coworking - bude Henry už 25. marca hovoriť o spájaní staršej generácie a pracovného prostredia s potrebami a ambíciami miléniálov. V tomto rozhovore sa dozviete viac o tom, na čo sa môžete na konferencii Office roka tešiť, kto sú vlastne mileniáli, či je naozaj pravdou to, že sú leniví, ale aj ďalšie zaujímavé informácie k tejto téme.

TÉME MILÉNIÁLOV A BUDÚCNOSTI PRACOVNÉHO PROSTREDIA SA VENUJETE UŽ 14 ROKOV. ČO VÁS K TEJTO TÉME PRIVIEDLO A ČO VÁS NA NEJ TAK FASCINUJE?

Už viac ako 25 rokov pracujem v rôznych odvetviach či organizáciách. Počas práce som si začala všímať rozdiely v komunikácii medzi mladšími a staršími kolegami. Všímala som si  aj to, ako neustále rastúca sila technológií menila spôsob práce každého z nás – aj napriek tomu však mali rôzne generácie stále odlišný prístup k týmto novým spôsobom práce. A práve to môj záujem o túto tému ešte viac stimulovalo. Od tej doby píšem o viacerých generáciách, primárne práve o generácii Z a miléniáloch.

KDE HĽADÁTE INŠPIRÁCIU A ODKIAĽ ČERPÁTE INFORMÁCIE? PRÍPADNE, REALIZUJETE AJ NEJAKÉ VLASTNÉ PRIESKUMY V TEJTO OBLASTI?

Inšpiráciu nachádzam všade. Niekedy stačí, keď stretnem svojho kamaráta alebo klienta, jednoducho sa s nimi rozprávam, a to vo mne vytvorí nové stimuly, otázky či nápady. Už 2 roky robím výskum v rámci dvoch škôl medzi študentami vo veku 16 až 19 rokov. Tí mi dávajú veľa nových informácií o tom, ako by chcela podnikať a v rámci práce – vrátane práce v kancelárii - fungovať práve generácia Z.

NA ČO SA MÔŽU ÚČASTNÍCI KONFERENCIE OFFICE ROKA V RÁMCI VAŠEJ PREDNÁŠKY TEŠIŤ?

Účastníci zažijú interaktívnu a dynamickú prednášku, ktorá bude zameraná na tieto tri oblasti:

  • Náhľad do podobností a rozdielov medzi jednotlivými generáciami
  • Búranie niektorých mýtov o miléniáloch (23 až 39 rokov) na pracovisku
  • Ako technológie vo všeobecnosti, a to hlavne sociálne médiá, menia spôsob práce v rámci všetkých generácií.

Henry Rose Lee: Posudzovať mileniálov ako lenivých a slabých nie je správne

Zdroj: CBRE

KTO SÚ TO VLASTNE MILENIÁLI? AKO BY STE ICH V KRÁTKOSTI OPÍSALI?

Miléniáli majú 24 až 39 rokov. Svoj názov dostali preto, že v čase, kedy prišli prvýkrát do styku s pracovným prostredím, čo bolo v roku 2000, sme vstupovali do nového milénia. Nevyrastali síce s technológiami, ale boli prvou generáciou, ktorá mala jednoduchý prístup k internetu a sociálnym médiám. Mnohých z nich neoslovili typické kancelárie. Naopak, prešli vlnou nových digitálnych technológií na pracovisku a prijali prácu na diaľku, virtuálne tímy a projektovú spoluprácu. Sú teda príkladmi nových spôsobov práce, od nich by sa mohli učiť aj staršie generácie.

ČO PRE VÁS BOLO DOTERAZ NAJZÁSADNEJŠÍM ZISTENÍM V RÁMCI VÝSKUMU MILÉNIÁLOV? AKO BY SME SA VLASTNE MALI NA TÚTO GENERÁCIU POZERAŤ?

Najviac ma znepokojuje to, ako negatívne pristupujú ku generácii miléniálov médiá. Už teraz tvoria miléniáli globálne približne 50 % pracovnej sily. Nie je potrebné a ani správne posudzovať miléniálov ako lenivých a slabých. Nie je to pravda. Namiesto toho by sme mali priznať, že od príchodu prvých sociálnych médií v roku 2006 a predajom prvých smartfónov v roku 2007, sa rapídne zmenil nielen náš osobný, ale aj pracovný život. Vďaka technológiám a zvyšujúcej sa automatizácii, digitalizácii či umelej inteligencie sme všetci nútení komunikovať, integrovať, nakupovať, predávať a plniť rôzne úlohy úplne iným spôsobom. Náš spôsob práce sa za posledných 13 rokov zmenil a mladšia generácia nám ukázala spôsob, ako pracovať rýchlejšie, lacnejšie. Práve staršie generácie by sa mali naučiť myslieť a pracovať ako mladšie generácie – mileniáli môžu byť našimi najlepšími učiteľmi.

O MILÉNIÁLOCH V PRÁCI KOLUJE MNOŽSTVO POZITÍVNYCH, ALE ČASTO AJ NEGATÍVNYCH INFORMÁCIÍ. KTORÉ Z NICH BY STE VŠEOBECNE OPÍSALI AKO MÝTY?

Je mýtom, že miléniáli sú v práci hanbliví, psychicky slabí alebo to, že ich nezaujíma tvrdá práca. Pravdou je, že svet práce pre miléniálov sa zmenil. Chcú dosiahnuť rovnováhu pracovného a osobného života, ale aj budú tvrdo pracovať pre dobrého šéfa. Chcú dobré vedenie a budú efektívne pracovať pre šéfa, ktorému dôverujú, rešpektujú ho a cenia si ho. Chcú pracovať s výzvami a pravidelne sa učiť niečo nové, pretože pravdepodobne budú mať kariéru založenú na svojom portfóliu. Mnoho mileniálov v súčasnosti vystrieda dvakrát alebo trikrát viac pracovných miest ako generácia X alebo Baby Boomeri.

Bližšie informácie o konferencii Office roka, programe, spíkroch, ale aj predaj lístkov nájdete na https://www.officeroka.sk/konferencia.