Jedným z úspešných manažérov, ktorí na konferencii TOP manažment 2018 vystúpia, je aj Henry Kallan, ktorý prišiel do USA pred niekoľkými desaťročiami zo Slovenska a vlastní úspešnú sieť hotelov, ktoré sa nachádzajú v New Yorku, Budapešti a najnovšie aj v Toronte.
Poslednýkrát sme sa spolu rozprávali v 2010, vtedy veľa hotelov bojovalo o prežitie. Ako sa odvtedy zmenil hotelový svet?
To je už dávno. Posledných päť rokov to vidím celkom pozitívne, aj keď trh sa samozrejme zmenil, najmä príchodom Airbnb a OTAs, teda internetových rezervačných portálov, ako je Booking.com, Expedia atď. Napríklad podiel Airbnb na ubytovaní v New Yorku vzrástol za niekoľko rokov z nula na 12 percent. Ale newyorské hotely si aj tak stále držia dobrú obsadenosť, priemerná obsadenosť mojich hotelov je napríklad 90 percent.
U nás sa všetci sťažujú na nedostatok personálu, o kvalitnom nehovoriac. Pociťujete to aj vy vo vašej spoločnosti?
Je na tom niečo, ale je to vždy otázka trpezlivosti pri výbere ľudí, ich tréningu a treba im samozrejme platiť správne, aby mali pocit, že u vás chcú zostať. Tiež im dať pocit, že si ich vážite. Peniaze sú dôležité, ale nie sú prvoradé. Prvoradé je to, že človek chce rád chodiť do práce. Najdôležitejšie je, aká je atmosféra a nálada vo firme. Tiež akú má zamestnávateľ reputáciu, človek chce byť predsa pyšný na miesto a firmu v ktorej pracuje. Prečo by išli kvalitní ľudia pracovať do nekvalitných podnikov?
Robiť biznis s ľuďmi pre ľudí, aby boli jedni aj druhí spokojní, je mimoriadne ťažké.
Áno, treba byť dobrý diplomat, dať ľuďom pocit, že to čo pre vás robia a ako to robia, vlastne chcú oni sami tak robiť.
Ako to dosiahnete, aby to tak vnímali?
Prvá vec ktorou sa vždy riadim je – nesmiete nikdy nikoho podceňovať, lebo každý človek má nejaké kvality. Ľudia vycítia, keď sa na nich pozeráte zvrchu, lebo každý, aj ten možno menej inteligentný, má určitú intuíciu. Základ jednania s ľuďmi pre mňa je, správať sa k ním s rešpektom. V hotelierstve produkt, ktorý predávate, predávate cez iných ľudí. Atmosféru hotela určuje pozitívny prístup a ten musí vychádzať od riaditeľa a majiteľa zariadenia. Zamestnanci sa väčšinou správajú k hosťom tak, ako sa chovajú riaditeľ a majiteľ k zamestnancom.
Henry Kallan
Rodák zo Šiah, ako 20-ročný nádejný futbalista emigroval v 1967 z vtedajšieho Československa do Rakúska a potom do USA. V New Yorku začal s prácou za minimálnu mzdu, ale už ako 27-ročný sa stal najmladším hotelovým generálnym riaditeľom v New Yorku na 55.ulici a Piatej Avenue. Po rokoch v manažérskych funkciách sa stal riaditeľom hotelovej spoločnosti vlastnenej čínskou rodinou z Hongkongu a po ôsmich rokoch tejto činnosti začal v roku 1988 vlastné hotelové podnikanie. Je prezidentom hotelovej siete Library Hotel Collection. Jej súčasťou sú newyorské butikové hotely Library Hotel, Casablanca Hotel, Hotel Giraffe a Hotel Elysee. Dnes sem patrí aj pražský hotel Aria Hotel Praha a tiež Aria Hotel Budapest. Tento rok Henry otvoril Hotel X Toronto v Kanade.