Najväčší výrobca a distribútor piva na Slovensku Heineken zvýši od marca ceny v priemere o 2,5 percenta. Majiteľ hurbanovského pivovaru svoje rozhodnutie zdôvodňuje vyššími cenami energií aj drahšími surovinami. Heineken zdražoval aj minulý rok, a to o päť percent. Predtým dlho držal ceny na tej istej úrovni. Zdražovanie lídra trhu zvyknú na Slovensku nasledovať aj jeho menší konkurenti.
„Spoločnosť Heineken Slovensko úpravou svojich cien reaguje na rast fixných aj variabilných nákladov potrebných pre výrobu piva. Cena jačmeňa ako základnej suroviny vzrástla medziročne o 17 %, výrazne vzrástli ceny energií ako aj pohonných hmôt,“ uviedla v tlačovej správe riaditeľka Heineken Slovensko Door Plantenga. Heineken predpokladá, že cena pollitra nápoja sa od marca zdvihne v priemere o jeden cent.
Slovenskí pivovarníci obvykle menia ceny s časovým odstupom po Česku. Platilo to aj tento rok. Heineken zdvihol ceny fľaškového i sudového piva na českom trhu od Nového roka v priemere o 1,9 percenta a svoj krok zdôvodňoval stúpajúcimi nákladmi na suroviny.
Na Slovensku je Heineken známy najmä značkami Zlatý bažant, Corgoň či Kelt. Jeho podiel na slovenskom trhu dosahuje približne 45 percent. V Česku Heinekenu patria pivovary Krušovice a Starobrno.
Ilustračné foto na titulke - Maňo Štrauch