Brazílska divízia Kirin prevádzkuje 12 pivovarov a vznikla v roku 2011, keď japonská spoločnosť kúpila za približne dve miliardy dolárov brazílsku značku piva Schincariol, uviedla agentúra Reuters. Vlani táto divízia zaznamenala pokles tržieb a podielu na trhu.

Heineken v krátkom vyhlásení uviedol, že so spoločnosťou Kirin rokuje, výsledok však nie je istý. Spoločnosť Kirin informovala, že zvažuje rôzne možnosti, vrátane vytvorenia strategickej aliancie alebo predaja divízie.

Odhadovaná cena odráža podľa analytikov súčasný neutešený stav brazílskeho trhu a ekonomiky, ktorá sa snaží vymaniť z recesie. Heineken by sa tak mohol relatívne lacno stať dvojkou brazílskeho trhu s pivom.

Pre Heineken je hlavným motívom expanzie v Brazílii túžba dôraznejšie konkurovať svojmu súperovi AB InBev na jednom z jej hlavných trhov v čase, keď sa táto skupina snaží oslabiť pozície Heinekenu na iných trhoch, povedal analytik Andrew Holland z francúzskej banky Société Générale.

Heineken začal pôsobiť v Brazílii v roku 2010, keď prevzal miestne aktivity mexickej skupiny FEMSA. Brazílskemu trhu piva úplne dominuje svetová jednotka AB InBev so svojou brazílskou divíziou AmBev, ktorá má pod kontrolou asi dve tretiny tohto trhu.