Spotrebitelia oveľa viac dbajú na to, čo konzumujú, dodržiavajú zdravý životný štýl, robia uvedomelé a zodpovedné rozhodnutia a o to väčšie nároky kladú na produkty, ktoré kupujú.
Jedným z trendov je aj striedmejšia a zodpovednejšia konzumácia alkoholu alebo jeho úplné vylúčenie v určitých situáciách, v ktorých je jeho tolerancia nulová. A aj napriek označeniu Zlatý Bažant Nealko – nealkoholické pivo vždy malé, legislatívne povolené množstvo alkoholu obsahovalo (max. 0,5 percenta objemu).
„Rozhodli sme sa preto ukončiť výrobu tohto produktu, ktorý v súčasnej dobe už nespĺňal naše predstavy a požiadavky pri napĺňaní potrieb zákazníkov, ktorí vnímajú alkohol veľmi citlivo... Aj napriek názvu Nealko sme si vedomí, že v ňom ostalo isté množstvo alkoholu. Preto sme sa rozhodli ukončiť výrobu piva Zlatý Bažant Nealko,“ vyjadril sa na stránke Odin Goedhart, generálny riaditeľ Heineken Slovensko.