Zmena názvu americkej streamovacej spoločnosti HBO Go na HBO Max prišla len relatívne nedávno, no je možné, že ani tento názov si dlho neudrží. Platforma, ktorá je od začiatku marca dostupná aj na Slovensku spolu s novým grafickým rozhraním priniesla aj výrazne viac obsahu. Ďalšia zmena prišla zlúčením materskej spoločnosti Warner Bros. a Discovery, ktoré teraz zjednotí aj platformy HBO Max a Discovery+.
Tie zlúčia aj svoj obsah. Zatiaľ nie je známe, ako sa nová platforma bude volať, no spustená by mala byť v USA v prvej polovici budúceho roka. Po Spojených štátoch budú nasledovať ďalšie územia ako Latinská Amerika či Európa.
„Warnerovci“ začali šetriť
Práve zlúčenie obsahu má byť cestou, ako z platformy urobiť životaschopný biznis. Zjednotená platforma bude mať globálne okolo 92 miliónov predplatiteľov, pričom do roku 2025 má ambíciu dostať sa s predplatiteľskou základňou na úroveň 130 miliónov. Vedenie spoločnosti Warner Bros. pritom už v júni avizovalo, že chce ušetriť tri miliardy dolárov. Vzhľadom na úsporný režim spoločnosť dokonca zastavila produkciu nových titulov, predovšetkým v strednej a východnej Európe.
Disney+ dominuje na trhu a predbieha Netflix. Pre kriket však nedosiahne divácky cieľ
Firma sa chce odkloniť od kvantity a sústrediť sa najmä na kvalitu. Objavili sa informácie, že spoločnosť z platformy stiahne 36 titulov, vrátane 20 titulov z vlastnej tvorby pre HBO Max. Súčasťou stiahnutých titulov má byť údajne aj komiksovka Batgirl, ktorej náklady na výrobu sa odhadujú na 90 miliónov dolárov.
V tomto prípade tak ide o neštandardný postup, nakoľko zbaviť sa snímky, ktorá stála desiatky miliónov nie je vo filmovom priemysle zvykom. V súvislosti s ďalšími krokmi Warner Bros. sa teraz objavujú rôzne špekulácie. Spoločnosť síce na jednej strane tvrdí, že sa chce orientovať na kvalitu, no všetko zatiaľ naznačuje, že sa pripravuje aj na výrazne uťahovanie opasku.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?