Rozhodnutie je reakciou na sťažnosti z kampane pred prezidentskými voľbami v USA v roku 2016, keď on-line reklamu zameranú proti demokratickej kandidátke Hillary Clintonovej zadávali ruské subjekty napojené údajne na Kremeľ. Niektoré inzeráty boli dokonca podľa neskorších analýz zaplatené v rubľoch. Výraznejší vplyv na rozhodovanie amerických voličov ale podľa médií nemali.
Už vlani v novembri sa spoločnosť Google zaviazala, že vytvorí databázu politických reklám prístupnú všetkým užívateľom. K preventívnym krokom nedávno prikročili aj spoločnosti Facebook alebo Twitter, ktoré pre prijímanie reklamy zavádzajú sprísnené pravidlá platné v televízii alebo ďalších tradičných médiách.
Firma Google oznámila, že detailnú kontrolu politickej reklamy zavedie už tento rok v lete. Bude teda fungovať v novembrových voľbách, kedy budú Američania rozhodovať o obsadení Snemovne reprezentantov a tretiny Senátu.