Spolupráca Googlu s talianskou firmou je ďalším pokusom Googlu urobiť z nositeľnej technológie, ktorá má zabezpečiť, že sa ľudia budú môcť pripojiť k internetu odkiaľkoľvek, bežnú vec a nie podivnú zábavu. Minulý týždeň Google oznámil spoluprácu s výrobcom módnych doplnkov Fossil Group pri výrobe náramkových hodiniek s pripojením k internetu.
Google Glass je počítačové zariadenie s malou obrazovkou veľkosti známky a kamerou, ktoré sa pripoja k okuliarovými rámčekom nad pravým okom. Môže nahrávať video, pripojiť sa k mailu a vyhľadávať informácie na internete cez mobilné pripojenie k telefónu užívateľa. Cena Google Glass je 1500 USD.
Google predal svoje okuliare zatiaľ len vybranej skupine viac ako 10-tisíc užívateľov, ktorí ich testujú. Tí sú však často terčom posmechu kvôli noseniu futuristických okuliarov, ktoré sa podľa vzhľadu hodia skôr pre kyborg, ako pre ľudí. Od Luxottiky sa očakáva, že prinesie internetovým okuliarom príťažlivosť. Luxottica by tiež mohla okuliare Googlu predávať vo svojich obchodoch, ktorých má v USA viac ako 5-tisíc.
Google zatiaľ nespresnil, kedy budú jeho okuliare dostupné širokej verejnosti. Očakáva sa, že to bude ešte tento rok. V januári Google predstavil štyri štýly rámčekov, ktoré môžu mať aj dioptrické sklá. Za tieto rámčeky si užívateľ priplatí 225 USD, napísali agentúry AP a Reuters.