Čínske závody väčšiny svetových automobiliek za prvý polrok bojovali s výrazným spomalením, uvádza agentúra Bloomberg.

Obzvlášť znepokojujúce sú výsledky spoločných podnikov General Motors, ktoré sa v ázijskom regióne dostali na úroveň predaja z čias pandémie. 

Japonské automobilové spoločnosti, ktoré boli dlhé roky pilierom čínskeho automobilového priemyslu, sa ocitli v podobne nezávideniahodnej situácii. Toyota a Honda boli nútené výrazne znížiť tamojšiu produkciu, pričom Nissan dokonca úplne zastavil výrobu v jednom zo svojich závodov. 

Ešte drastickejším zmenám musela čeliť čínska pobočka Hyundai, ktorá v januári predala svoju továreň v Čchung-čchingu za menej než polovicu ceny, ktorú požadovala minulý rok pri spustení prevádzky. 

Útlm pociťujú aj nemecké značky Volkswagen, BMW a Mercedes. Súčasne, dodávky vozidiel Porsche, symbolu luxusu a výkonu, sa na medziročnej báze znížili o tretinu, čo prinútilo vedenie firmy znížiť prognózy tržieb. 

Ani Tesla, inovátor a priekopník v oblasti e-mobility, nie je imúnna voči nástrahám ázijského trhu. Štvrťročné príjmy elektromobilky sa v Číne prepadli o 19 percent, pričom zaznamenali pokles v troch kvartáloch po sebe. 

„V kontexte narastajúceho protekcionizmu zo strany Washingtonu a Bruselu si čínsky trh udržiava vlastnú dynamiku. Každý kto nie je pripravený na tvrdú konkurenciu, môže rýchlo skončiť na chvoste,“ dodáva Bloomberg odborník na automobilové odvetvie Craig Trudell. 

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Čína sa stala lídrom v predaji áut. Po prvýkrát predbehla americké automobilky