Pandémia nového koronavírusu má negatívny dosah aj na šport. Asi najväčšie straty budú rátať futbalové kluby, ktoré prišli o príjmy z televíznych práv, predaja vstupeniek či klubových suvenírov. V závislosti od situácie v konkrétnej krajine boli súťaže prerušené až na tri mesiace, čo spôsobilo klubom problémy. Napríklad MŠK Žilina išiel na tri mesiace do likvidácie.

Futbal stojí na podnikateľoch

Najvyššia slovenská súťaž patrí medzi malé a menej zaujímavé ligy. Futbalové kluby sa nemôžu spoliehať na štedré príjmy z televíznych práv ako v prípade nemeckých, anglických či španielskych klubov. Príjmy z práv sa v zahraničí pohybujú na úrovni 2 až 2,45 miliardy eur. Aj preto sú majitelia nútení hľadať alternatívy, ako priniesť do klubovej pokladnice dostatočnú sumu na chod klubu. Futbal na Slovensku jednoducho stojí na podnikateľoch, ktorí financovanie futbalu berú ako svoje hobby.

Počas koronakrízy prišli kluby o jeden z hlavných príjmov – vstupné. Na návštevnosť môžu nadväzovať ďalšie financie od partnerov a sponzorov. Propagácia značky alebo produktu pred prázdnymi tribúnami však nedáva žiadny zmysel. Kluby počas najťažšieho obdobia vymýšľali rôzne spôsoby, ako sa pripomenúť svojim fanúšikom a získať tak aspoň malý príspevok do klubového rozpočtu. Predávali ochranné rúška v klubových farbách alebo vstupenky na virtuálne zápasy. Každý futbalový klub sa musel so situáciou vyrovnať tak, ako najlepšie vedel, pričom prekonanie náročného obdobia záležalo aj na finančnom zdraví spred koronakrízy a na stabilite jeho majiteľov či partnerov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa