Slovenské firmy čelia dlhodobému nedostatku pracovníkov, a to najmä v odvetviach výroby, logistiky, IT či zdravotníctva.
Veľa ponúk, málo času
Na pracovnom trhu panuje silná konkurencia, ktorá sa začína už vo chvíli príchodu uchádzača na pracovné portály. Miroslav Sendlai zo spoločnosti HR Consulting totiž upozorňuje, že ide o prvú formu kontaktu, podľa ktorej ľudia svojho budúceho zamestnávateľa posudzujú.
Firmy, ktoré nie sú všeobecne známe, by si tak na jeho znení mali dať záležať, pretože v opačnom prípade si ho kandidát ani neprečíta. Na začiatok pritom stačí pútavý nadpis. „Ak je rovnaký ako inzeráty ďalších dvadsiatich firiem v vašom okolí, tak si kandidát vyberá ponuku podľa platu, prípadne podľa náhodného kliknutia,“ vysvetľuje odborník. Nadpis, ktorý ho vyruší z prehliadania tuctov inzerátov, ho naopak priláka dať pracovnej ponuke šancu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?