Minulý rok, teda hneď prvý rok pod krídlami papiernika, košickej Rybe výrazne klesli tržby a zosunula sa aj do strát. Podnik však deklaruje, že tak ako v prípade Taurisu sa aj on neskôr vráti k rastu.

Rybe Košice, ktorá je spotrebiteľom známa hlavne svojou treskou v majonéze, vlani klesli tržby z necelých 40 už len na 27,5 milióna eur. A po šiestich rokoch čistých ziskov v sumárnom objeme skoro 1,2 milióna eur sa vlani podnik dostal aj do straty 85-tisíc eur. Medziročne sa tak výsledok firmy zhoršil až o viac ako štvrť milióna eur.

Výroba hore, obchod dole

Podrobnejší pohľad do vlaňajších výsledkov však naznačuje aj isté pozitívum. Tržby firmy z výroby vlastných rybacích produktov totiž išli výrazne hore z 12 až na 16 miliónov eur. Celkové tržby Ryby Košice tak padli dolu iba v dôsledku prepadu tržieb z predaja potravín distribuovaných od iných producentov. Tie podniku medziročne poklesli z 27 už len na 11 miliónov eur. 

Ryba Košice pod novým majiteľom výrazne poľavila v dodávke rôznych syrov, zeleniny či zmrzlín od iných výrobcov, ktoré doteraz svojim odberateľom ponúkala popri vlastných rybách. Ryba takto chcela byť atraktívnejšia hlavne pre kuchyne reštaurácií a hotelov. Teraz však podnik viac zaberá vo vlastnej produkcii.

Fiľovi padla do strát Ryba Košice hneď po štarte. Ako kedysi jeho Tauris

Milan Fiľo Zdroj: Maňo Štrauch

Spoločnosť, ktorá zamestnáva vyše 170 ľudí, svoje vlaňajšie výsledky komentuje tým, že

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa