Úrad totiž pri posudzovaní pripravovaného prepojenia týchto dvoch dosť veľkých potravinárskych firiem zistil, že medzi ich biznismi síce je možné určité prekrytie no je zanedbateľné a tak neohrozí voľnú hospodársku súťaž.

„Toto prepojenie nevyvoláva súťažné obavy,“ uviedol vo svojej tlačovej správe Protimonolný úrad s tým, že biznisy mäsiarskeho Taurisu s Rybou Košice sa prekryjú iba v tom, že mäsokombinát spracovávajúci bravčovinu i hovädzinu bude môcť na distribúciu svojich produktov najnovšie využívať už aj logistickú dcérsku firmu Ryby Košice Calmar. Lebo ta nerozváža iba ryby materskej firmy ale aj mäso od iných cudzích producentov.

Práve logistika Ryby Košice je pre Tauris M. Fiľa najväčším lákadlom. Tauris totiž doteraz svoje mäso i mäsové výrobky vo väčšej miere dodával iba do obchodných reťazcov. No logistika Ryby je zameraná aj na zásobovanie reštaurácii, hotelov i obchodov menších nezávislých predajcov, v ktorých si dokáže dodávateľ vyjednať lepšie ceny ako vo veľkých sieťach supermárketov.

Z ročných tržieb Ryby Košice na úrovni 30 miliónov eur sa tvorí v gastro zariadeniach až zhruba celá jedna tretina. Tauris svoje tržby siahajúce k 70 miliónom eur dosahuje v dominantnej miere iba v retaile.

Gimovci majú Rybu Košice pritom naďalej manažérsky viesť aj po príchode nového investora. Tauris M.Fiľa síce preberie v Rybe majoritu no Gimovcom si aj naďalej udržia minoritný podiel.

Ako však Trend píše vo svojom najnovšom vydaní číslo 34 aj po kladnom stanovisku Protimonopolného úradu prepojenie Ryby Košice s Taurisom nie je úplne hotovou záležitosťou. Realita má byť podľa informácii Trendu taká, že Horehronec i Gimovci si ešte sami nedohodli úplne všetko.

„Na 90 percent sú Tauris a Ryba Košice dohodnutí no ešte ostáva nedoriešených niekoľko vecí, ktoré sa týkajú hlavne budúceho rozvoja košického podniku,“ uviedol zdroj blízky transakcii s tým, že definitívne by celý deal mohol byť dojednaný až o zhruba dva mesiace.

Gima mladší viaceré svoje nové plány s firmou naznačil Trendu už na jar tohto rok. Vtedy hovoril nielen o ďalších inováciách, s ktorými Ryba Košice prichádza dosť často, ale hovoril aj do budovaní silného online marketingu na sociálnych sieťach.

Spomenul tiež vybudovanie prvej vlastnej rybej reštaurácie zameranej na zdravé stravovanie. S tým, že ak sa koncept vydarí chce otvárať aj ďalšie. A medzi jeho ambície zaradil aj rast podniku do cudziny cez prikúpenie iného konkurenta s tým, že dlhšie sa už pozerá po českých spracovateľoch rýb.

Jasne práve nie je to či je tieto jeho nové plány ochotný spolurealizovať aj M.Fiľo. Aj Eco-Invest v tlačovej správe uviedol, že konkrétne zámery z oblasti nových produktov či investícií v Rybe Košice sú aktuálne ešte len predmetom diskusie.