Zo študentského projektu sa relatívne rýchlo stala najväčšia sociálna sieť na svete. Svoje profily tu majú okrem bežných ľudí aj celebrity, značky či politici. Ešte donedávna platilo, že kto nie je na Facebooku, akoby ani nebol. Lenže doba sa mení a s ňou aj správanie ľudí. Facebook má za sebou už celkom slušnú plejádu škandálov spojených najmä s únikom osobných údajov. Sociálna sieť za svoje prešľapy zaplatila mastné pokuty a nevyhla sa ani masívnej medzinárodnej vlne kritiky. Toto všetko však Facebook kvôli svojej sile dokázal ustáť.
Teraz pre ním stojí ďalší problém a možno ešte väčší, ako sa na prvý pohľad zdá. Z Facebooku sa totiž postupne stáva „Hatebook“. Pod rôznymi príspevkami sa hromadia nenávistné komentáre a skupina používateľov sa rozhodla svoj voľný čas tráviť „virtuálnym kopaním“ v podstate do kohokoľvek, koho si v danej chvíli vytipujú. Svoj podiel na súčasnom stave má určite aj pandémia, počas ktorej sa situácia výrazne zhoršila a svoj kalich horkosti v podobe vyhrážok a agresie si musia vypiť aj vedci, lekári, policajti či záchranári.
Expert na kyberbezpečnosť: Antivírus je „mŕtvy“ a na značke smartfónu a jej pôvode záleží
Varovný výstrel zo strany značiek
Súčasný stav sa nepáči veľkým medzinárodným značkám, ktoré sa rozhodli sociálnu sieť bojkotovať. K bojkotu s názvom „StopHateForProfit“ (Zastavme zisk z nenávisti), organizovaným skupinami pre občianske práva sa v júli tohto roka pripojilo viac ako tisíc inzerentov, ktorí pozastavili svoje reklamné kampane. Ďalšie spoločnosti zase svoje výdavky na reklamu výrazne znížili. Odhaduje sa, že sto najväčších inzerentov minulo počas júla na reklamu 221,4 milióna dolárov, čo je o 12 percent menej ako v rovnakom období minulého roka.
Mnohé zo spoločností, ktoré svoju reklamu stopli sa však vyjadrili, že vo svojich reklamných aktivitách budú pokračovať, lebo od sociálnej siete je závislí ich biznis. Mark Zuckerberg, výkonný riaditeľ Facebooku, sa na margo bojkotu vyjadril, že niektoré spoločnosti sa mylne domnievajú, že ich podnikanie je na nich závislé. Zaujímavosťou je, že aj napriek bojkotu Facebooku narástli v spomínanom období príjmy z reklamy o 10 percent, tvrdí portál New York Times.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?