McDonald‘s otvoril na jednom z predmestí austrálskeho Sydney kaviareň s názvom The Corner. Vonkajší vzhľad, interiér ani uniforma obsluhy nepripomína typickú prevádzku spoločnosti. To, že ide o známy reťazec napovedá až drobné označenie „McCafé“ pod názvom kaviarne. Okrem iného je rozdielny predovšetkým jedálny lístok, ktorý namiesto hranolčekov a klasických hamburgerov ponúka jedlá z hnedej ryže, tofu, tekvice, šošovice či baklažánu, uvádza agentúra Reuters.
V skúšobnej prevádzke je len jedna takáto kaviareň, ktorá v rámci McDonaldu využíva nekonvenčné suroviny. Spoločnosť neplánuje tento koncept zaviesť na národnej úrovni. Nevylučuje však, že by po pozitívnej spätnej väzbe od zákazníkov mohla niektoré produkty z kaviarne The Corner zahrnúť aj do ponúk klasických pobočiek.
Odborníci tvrdia, že McDonald’s týmto krokom dokazuje svoje znepokojenie z tvrdej a rýchlo rastúcej konkurencie. „McDonald‘s globálne prechádza zmenou,“ tvrdí pre Reuters Rohan Miller, ktorý vypracúva štúdie zamerané na trh s rýchlym občerstvením.
Ideálna krajina na pokus
V Austrálii sa nachádza približne 930 reštaurácií McDonald’s, ktoré denne navštívi okolo 1,7 milióna ľudí. Ide o najviac obľúbenú značku rýchleho občerstvenia tamojších obyvateľov. Otvorenie experimentálnej kaviarne práve v Sydney nie je náhoda. Podľa odborníkov je tento svetadiel pre účely spoločnosti perfektným testovacím subjektom ako geograficky, tak aj demograficky.
Austrália je podľa nich krajina vzdelaných ľudí, v ktorej sú ľudia zároveň značne oboznámení s kaviarenskou kultúrou, urbanizáciou potravín, donáškou do domu či so stravovaním rýchleho občerstvenia.
Napriek tomu, že výrazný pokles tržieb zaznamenala spoločnosť aj doma v USA, spoločnosť podľa amerického portálu USA Today nemá v pláne v Spojených štátoch otvoriť podobnú kaviareň. Dôvody však neuviedla.
Vytvor si vlastný burger
Atypická kaviareň v rámci reťazca nie je prvým a zrejme ani posledným spôsobom, ako sa snaží spoločnosť udržať si zákazníkov a prispôsobovať novým trendom. Ku koncu minulého roku spustil reťazec digitálne stánky, v ktorých si ľudia môžu naťukať vlastné hamburgery z 19 rôznych ingrediencií, píše britský The Independent. Počiatok digitálneho stánku McDonaldu v štýle „navrhni si sám“ sa takisto odohrával v Austrálii.
Postupne sa vytváranie vlastných hamburgerov ujalo aj na niekoľkých pobočkách v USA. „Tržby McDonaldu klesajú, a tak hľadajú ďalšiu cestu, ako vygenerovať príjmy a získať inú skupinu ľudí,“ hovorí pre agentúru Bloomberg Joel Cohen zo spoločnosti Cohen Restaurant Marketing Group na margo dotykových kioskov spoločnosti.
McDonald's tvrdí, že v tomto roku by mohla zaviesť do amerických pobočiek ďalších dvetisíc digitálnych stánkov, dodávajú americké noviny New York Times. Zákazníkmi zhotovené hamburgery sú oproti klasickým o čosi drahšie a ich príprava je časovo náročnejšia, v závislosti od počtu vybraných ingrediencií môže trvať sedem minút.
Brokolica od McDonaldu
McDonald’s sa snažil priblížiť experimentom aj detskému zákazníkovi (odhliadnuc od balíčkov Happy Meal). Podľa ekonomického portálu magazínu Businessweek spoločnosť dospela k záveru, že deti nemajú radi zeleninu preto, lebo nechutí ako sladkosť. To spoločnosti vnuklo pozoruhodnú myšlienku skrížiť neobľúbenú brokolicu s obľúbenou žuvačkou.
Za účelom dopraviť do dieťaťa zdravé potraviny preto McDonald’s vytvoril brokolicu, ktorá chutila ako žuvačka. Podľa vedenia spoločnosti však testovanie nesplnilo očakávania – nezvyčajná chuť zeleniny deti len zmiatla. Generálny riaditeľ Don Thompson pre portál Business Insider nakoniec priznal, že žuvačkou ochutená brokolica bola chybou.