Rozvoj e-commerce podporil vznik množstva domácich e-shopov, ktoré dnes môžu predávať takmer všetko, od oblečenia, cez športové a fitness doplnky, elektroniku až po drogériu. Viacerým z nich sa dokonca rýchlo podarilo prerásť hranice Slovenska a expandovať do zahraničia.

Dobrý sluha, zlý pán

Príkladom je jeden z najväčších e-shopov GymBeam, ktorý dnes pôsobí vo viac ako 14 krajinách Európy. Dedoles, známy aj vďaka reklame so škrečkami pôsobí v takmer 20 krajinách Európy. Spoločnosť Eyerim napríklad už od svojho začiatku otvorila deväť trhov, pričom so Slovenskom zo začiatku ani nepočítala. Dnes funguje vo viac ako desiatich krajinách Európy a samotný e-shop patrí medzi najrýchlejšie rastúce v strednej Európe v oblasti optiky.

Ďalšími príkladmi sú pôvodom trenčianska značka Factcool, cyklistický obchod MTBiker, Holokolo či Muziker. Menšie e-shopy však čoraz viac ohrozuje nástup medzinárodných marketplaceov ako AliExpress, Allegro, čínske Temu či Trendyol, ktorý zámer vstúpiť aj na slovenský trh oznámil na začiatku roka.

Podľa šéfa spoločnosti Packeta Alexandra Janča môžu lokálne e-shopy aj naďalej uspieť a rozširovať svoje podnikanie, no dôležité je nebáť sa začať predávať do zahraničia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa