Hotelový a reštauračný gigant Accor chystá fúziu s britskou konkurenčnou spoločnosťou Ennismore. Chcú sa  stať najväčším a najrýchlejšie rastúcim prevádzkovateľom hotelov v „lifestyle“ koncepte.

Accor je nadnárodná spoločnosť, pôvodom z Francúzska, ktorá zamestnáva približne 168-tisíc ľudí a spravuje 4-tisíc hotelov v butikovom štýle. Je najväčším prevádzkovateľom hotelov v Európe a jedným z najväčších na svete. Na Slovensku patria do tejto siete Mercure Bratislava Centrum Hotel a hotel ibis Bratislava Centrum.

Hotel Mercure
Zdroj: Mercure
Hotel Mercure

Spoločnosti Accor a Ennismore oznámili, že rokujú o vytvorení kombinovanej siete v podobe spoločného podniku, pričom preberie meno Ennismore a bude mať ústredie v Londýne. Väčšinovým vlastníkom má byť Accor.

V hre je ďalších 180 hotelov

Zlúčenie sa má týkať takých značiek ako The Hoxton, Gleneagles, Delano, SLS, Mondrian, SO/, Hyde, Mama Shelter, 25h, 21c Museum Hotels, TRIBE, JO&JOE a Working From_. Tieto dokopy prevádzkujú 73 hotelov. Diskutuje sa aj o prebratí ďalších 180 ubytovacích kapacít a viac ako 150 reštaurácií a barov.

Nová „lifestyle“ hotelová platforma by mala dosiahnuť zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) 100 miliónov eur v polovici stanoveného obdobia, vďaka čomu by nastala významná synergia nákladov vo výške približne 15 miliónov eur ročne.

„Životný štýl a zábava boli v posledných rokoch srdcom našej stratégie rozvoja a rastu. Partnerstvo s Ennismore a jeho  tímami posunie naše ambície v oblasti životného štýlu na novú roveň,“ uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Accor Sébastien Bazin. Koncept „lifestyle“ je podľa neho najrýchlejšie sa rozvíjajúcim hotelovým segmentom.

ibis centrum
Zdroj: ibis
ibis centrum

Možnosť preskúmať nové trhy

„Spojenie sa Accor nám umožňuje nadviazať na naše kombinované portfólio jedinečných značiek životného štýlu,“ povedal Sharan Pasricha, zakladateľ a výkonný riaditeľ Ennismore s tým, že to urýchli ich rast a podnieti možnosť preskúmať nové trhy.

Aj keď je označenie „životný štýl“ v oblasti hotelierstva niekedy nejednoznačné, zvyčajne sa vzťahuje na hotely, ktoré kladú dôraz na dizajn a vyznačujú sa aktívnou scénou baru a reštaurácie. S. Bazin podľa Wall Street Journal (WSJ) uviedol, že tento pojem definuje hotel, ktorého príjmy pochádzajú najmenej zo 40 percent z predaja jedál a nápojov a zábavných služieb.

Začalo sa to v roku 1980

„Lifestyle“ trend odštartoval v roku 1980, keď prevádzkovatelia nočných klubov Ian Schrager a Steve Rubell založili skupinu Morgans Hotel. Priekopnícka značka priniesla na trh také obľúbené miesta, ako je hotel Royalton na Manhattane či hotel Delano v Miami Beach.

Postupom času sa k „lifestyle“ konceptu pridávali aj spoločnosti ako Marriott International a Hilton.

Hotelierstvo trpí

Segment hotelierstva spolu s cestovným ruchom utrpel počas pandémie najvýraznejšie. Napríklad Ennismore momentálne zápasí s úrovňou obsadenosti medzi 30 a 50 percent.