Hotelový a reštauračný gigant Accor chystá fúziu s britskou konkurenčnou spoločnosťou Ennismore. Chcú sa stať najväčším a najrýchlejšie rastúcim prevádzkovateľom hotelov v „lifestyle“ koncepte.
Accor je nadnárodná spoločnosť, pôvodom z Francúzska, ktorá zamestnáva približne 168-tisíc ľudí a spravuje 4-tisíc hotelov v butikovom štýle. Je najväčším prevádzkovateľom hotelov v Európe a jedným z najväčších na svete. Na Slovensku patria do tejto siete Mercure Bratislava Centrum Hotel a hotel ibis Bratislava Centrum.
Spoločnosti Accor a Ennismore oznámili, že rokujú o vytvorení kombinovanej siete v podobe spoločného podniku, pričom preberie meno Ennismore a bude mať ústredie v Londýne. Väčšinovým vlastníkom má byť Accor.
V hre je ďalších 180 hotelov
Zlúčenie sa má týkať takých značiek ako The Hoxton, Gleneagles, Delano, SLS, Mondrian, SO/, Hyde, Mama Shelter, 25h, 21c Museum Hotels, TRIBE, JO&JOE a Working From_. Tieto dokopy prevádzkujú 73 hotelov. Diskutuje sa aj o prebratí ďalších 180 ubytovacích kapacít a viac ako 150 reštaurácií a barov.
Nová „lifestyle“ hotelová platforma by mala dosiahnuť zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) 100 miliónov eur v polovici stanoveného obdobia, vďaka čomu by nastala významná synergia nákladov vo výške približne 15 miliónov eur ročne.
„Životný štýl a zábava boli v posledných rokoch srdcom našej stratégie rozvoja a rastu. Partnerstvo s Ennismore a jeho tímami posunie naše ambície v oblasti životného štýlu na novú roveň,“ uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Accor Sébastien Bazin. Koncept „lifestyle“ je podľa neho najrýchlejšie sa rozvíjajúcim hotelovým segmentom.
Možnosť preskúmať nové trhy
„Spojenie sa Accor nám umožňuje nadviazať na naše kombinované portfólio jedinečných značiek životného štýlu,“ povedal Sharan Pasricha, zakladateľ a výkonný riaditeľ Ennismore s tým, že to urýchli ich rast a podnieti možnosť preskúmať nové trhy.
Aj keď je označenie „životný štýl“ v oblasti hotelierstva niekedy nejednoznačné, zvyčajne sa vzťahuje na hotely, ktoré kladú dôraz na dizajn a vyznačujú sa aktívnou scénou baru a reštaurácie. S. Bazin podľa Wall Street Journal (WSJ) uviedol, že tento pojem definuje hotel, ktorého príjmy pochádzajú najmenej zo 40 percent z predaja jedál a nápojov a zábavných služieb.
Začalo sa to v roku 1980
„Lifestyle“ trend odštartoval v roku 1980, keď prevádzkovatelia nočných klubov Ian Schrager a Steve Rubell založili skupinu Morgans Hotel. Priekopnícka značka priniesla na trh také obľúbené miesta, ako je hotel Royalton na Manhattane či hotel Delano v Miami Beach.
Postupom času sa k „lifestyle“ konceptu pridávali aj spoločnosti ako Marriott International a Hilton.
Hotelierstvo trpí
Segment hotelierstva spolu s cestovným ruchom utrpel počas pandémie najvýraznejšie. Napríklad Ennismore momentálne zápasí s úrovňou obsadenosti medzi 30 a 50 percent.