Od roku 2025 budú musieť európski výrobcovia automobilov znížiť priemerné emisie svojich vozidiel o 15 percent v porovnaní s hodnotami z roku 2021, inak budú čeliť pokutám, ktorých výška by mohla dosiahnuť miliardy eur.

Aby dosiahli tieto ambiciózne ciele, automobilky zintenzívnili snahy zvýšiť predaj elektrických vozidiel, ktgoré by mali tvoriť aspoň pätinu predajov.

Napriek tomu, podľa údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA), podiel elektromobilov na predaji nových áut v regióne dosahoval do konca roka 2024 iba 13 percent. Výrobcovia preto musia podniknúť zásadné kroky, aby prekonali technologické, ekonomické a spotrebiteľské bariéry.

Jednou z reakcií na túto situáciu je cenová politika. Napríklad značka Dacia, ktorá patrí spoločnosti Renault a je jednou z najpredávanejších na európskom trhu, najnovšie vo Francúzsku znížila cenu elektromobilu Spring o dvetisíc eur. Tým základná cena klesla na 16 900 eur.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa