Americká korporácia Colgate-Palmolive, ktorá sa zameriava na výrobu spotrebného tovaru pre domácnosti, kupuje značku sprchových gélov a deodorantov od britsko-holandskej konkurenčnej skupiny Unilever. Za spoločnosť Sanex, ktorej sa Unilever potreboval zbaviť, zaplatí 940 miliónov dolárov.
Unilever ešte v roku 2009 kúpil divíziu osobnej starostlivosti od amerického koncernu Sara Lee, vďaka čomu získal aj značku Sanex. No v rámci obchodu dostal od Európskej komisie nariadenie, aby sa tejto značky z protimonopolných dôvodov zbavil. „Sanex je veľmi silná značka, ktorú sme obdivovali už dlhší čas,“ uviedol Ian Cook, generálny riaditeľ spoločnosti Colgate.
Okrem predaja Sanexu sa firmy dohodli aj na tom, že Unilever získa niektoré aktíva od Colgate. Ten podľa agentúry Reuters predá na oplátku biznis s pracími prostriedkami v Kolumbii. Prášky a saponáty značky Fab, Lavomatic a Vel kúpi Unilever za 215 miliónov dolárov. K tomuto kroku musia dať súhlas aj regulačné orgány.
Spoločnosť Sanex dosiahla v minulom roku celkové tržby 265 miliónov dolárov, prevažná časť z toho pripadla na západoeurópsky trh. Skupina Unilever dosiahla v rovnakom období tržby v prepočte približne 58,8 miliardy dolárov, rok predtým to bolo 55,5 miliardy. Korporácia Colgate-Palmolive utŕžila v lanskom roku celkovo 15,6 miliardy a 15,3 miliardy dolárov v roku 2009.
Ilustračné foto na titulke - Flickr.com