Vyššie ceny fosílnych palív či prechod na dekarbonizáciu výrobných procesov motivujú podnikateľov zvyšovať energetickú efektívnosť. Ide však o investične náročné opatrenia, ktorých aplikácia je v silno konkurenčnom prostrední pre podniky výzvou.

Beh na dlhé trate

Ak ju chcú firmy úspešne zvládnuť, mali by si podľa odborníkov uvedomiť, že energetická optimalizácia nie je otázkou krátkeho obdobia. „Opatrenia v oblasti energetickej efektívnosti je vhodné realizovať neustále či už na strane výroby, alebo spotreby energií,“ upozorňuje obchodná riaditeľka spoločnosti Veolia Energia Slovensko Petronela Chovaníková. Podobne situáciu hodnotí riaditeľ obchodu a marketingu v spoločnosti Ipesoft Ján Paulíny, podľa ktorého práve firmy, ktoré energetike venujú pozornosť kontinuálne a optimalizujú strategicky, sú pripravené vyrovnať sa so zmenami na energetickom trhu výrazne lepšie.

Firmám v rámci týchto činností nahráva aj situácia na trhu s komponentmi obnoviteľných zdrojov energie, akým je napríklad fotovoltika alebo batériové úložiská. Minuloročný extrémny dopyt po týchto zariadeniach mierne poklesol, čo sa postupne odráža na ich cenách a čakacích lehotách. „Z dlhodobého pohľadu kým nepríde opäť nejaká kríza, je ideálne riešiť ich inštaláciu dnes,“ myslí si marketingový riaditeľ spoločnosti Fuergy Vladimír Miškovský.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa