Náhle zrušenie dotácií na elektromobily v Nemecku koncom minulého roka malo značný vplyv na júnové registrácie, ktoré klesli o 37 percent na 30 762 batériovo poháňaných vozidiel, ako uvádza nemecký federálny úrad pre automobilovú dopravu. Naopak, predaj áut so spaľovacím motorom zaznamenal nárast o sedem percent. 

„Trh stratil akúkoľvek dynamiku a mnohí zákazníci pochybujú o perspektívach elektromobilov. Rozmach celého odvetvia sa ukazuje ako neudržateľný,“ uviedol konzultant spoločnosti Ernst & Young Constantin Gall. 

Pokles záujmu o elektrické autá postihol aj iné európske krajiny, známe tamojšou podporou elektromobility. Vo Švédsku klesli registrácie nových elektrických vozidiel v uplynulom mesiaci o 15 percent oproti minulému roku. Ešte väčší pokles o 19 percent vykázalo Švajčiarsko. 

Najväčší európsky výrobca, Volkswagen, reagoval na spomalenie dopytu po elektromobiloch znížením produkcie v niektorých závodoch a odložením nových projektov. Podobné opatrenia prijali aj ďalší významní výrobcovia, ako sú BMW a Mercedes-Benz. 

„Útlm na poli elektromobilov možno pozorovať v celom regióne. Investície do nových projektov, ako je výroba batériových článkov, sú v dôsledku toho pozastavené,“ píše Bloomberg. 

Príkladom je francúzsky dodávateľ Valeo, ktorý sa snaží predať dve továrne kvôli nízkej produkcii, hoci jedna z nich bola nedávno zmodernizovaná na výrobu komponentov pre elektromobily. Súčasne výrobca súčiastok OPmobility potvrdil, že produkcia elektrických vozidiel je približne o polovicu nižšia, než sa pôvodne predpokladalo. 

Green Energy Vehicles At 2023 Central China International Auto Show
Neprehliadnite

Konkurencia nepoľavuje. Globálne automobilky prichádzajú o podiel na čínskom trhu