Koncern Volkswagen najnovšie investuje do automatizácie a objednáva prvých 2 200 robotov pre svoje závody v Nemecku a Spojených štátoch, ktoré budú vyrábať nové modely elektromobilov.

Zároveň spoločnosť pokračuje v prestavbe závodov, aby dokázala dodať avizované státisíce elektrických vozidiel do roku 2025. Špecializované roboty by sa mali inštalovať a nateraz využiť v továrňach v Emdene, Hannoveri a americkom Chattanooge. Tam majú najmä montovať batérie a vyrábať karosérie.

Oliver Grünberg, Volkswagen Slovakia
Neprehliadnite

Šéf Volkswagenu: Zamestnanci majú dobré nápady, treba im načúvať

Pre model materskej značky sa má podľa informácií portálu AutomobilWoche použiť okolo 1 400 robotov a pre divíziu úžitkových vozidiel asi 800 robotov.

Státisíce elektromobilov a miliardy eur

Investícia je súčasťou modernizácie existujúcich tovární, ktoré koncern prerobí úplne alebo z veľkej časti tak, aby dokázali namiesto áut so spaľovacími motormi vyrábať čisto elektrické modely.

Závod v nemeckom Zwickau, kde sa aktuálne vyrábajú modely ID.3 a ID.4, bol na zmeny pripravený najviac. Výroba elektromobilov sa má začať aj v čínskom Antingu. Nasledovať budú závody v Drážďanoch a od roku 2022 podniky v Emdene, Hannoveri a Chattanooge v americkom štáte Tennessee.

Volkswagen Werk Emden
Zdroj: Volkswagen Group

Zatiaľ čo Emden a Chattanooga sú navrhnuté pre výrobu modelu ID.4, v Hannoveri sa má podľa portálu vyrábať elektrický minibus ID.Buzz.

„Spustením výroby ID.Buzz dokončíme súčasnú modernizáciu nášho závodu v Hannoveri, z ktorej budú mať úžitok aj všetky ostatné modely v tejto lokalite,“ uviedol Josef Baumert, člen predstavenstva pre výrobu a logistiku ľahkých úžitkových vozidiel vo Volkswagene.

Investície do elektromobility, ktoré koncern avizoval v rovnakom období pred rokom, budú obrovské a dosiahnu takmer 50 miliárd eur. Cieľom je produkovať veľké počty rôznych elektrických áut a stať sa lídrom v oblasti elektromobility do roku 2024.

Luxusný hybrid aj v Bratislave

V roku 2025 očakáva značka výrobu 1,5 milióna elektromobilov. Celá skupina plánuje mať v ponuke viac ako 70 modelov elektrických vozidiel, z ktorých tretinu možno pripísať hlavnej značke.

Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Veľké objemy sa preinvestujú aj do výroby batérií, a to v podniku v Salzgitteri. Ďalších 14 miliárd eur sa investuje do digitalizácie a softvéru, ako aj do technológií súvisiacich s autonómnym riadením. Aktualizovaný investičný plán na nasledujúce roky sa očakáva v polovici novembra, keď by koncern mohol rozhodnúť aj o nových plánoch pre závody, ktoré vyrábajú ostatné modely v portfóliu, vrátane slovenského závodu v Bratislave.

V Bratislave by mal Volkswagen vyrábať luxusný elektrifikovaný SUV model. Tentoraz plánuje vybaviť technológiou plug-in hybrid aj veľké SUV kupé Q8.

WA 2 Sindelfingen - Zamestnanec s ochranným rúškom sa dotýka znaku Mercedes na automobile Mercedes-Benz triedy S v závode v nemeckom meste Sindelfingen vo štvrtok 30. apríla 2020. Vlastníkom luxusnej značky automobilov Mercedes-Benz je nemecká automobilka Daimler. Tá vykázala za 1. štvrťrok 2020 oveľa nižší zisk ako vlani, keďže aj ju tvrdo zasiahla pandémia nového koronavírusu. FOTO TASR/AP 

An employee wearing a face mask to protect against the spread of the new coronavirus attaches a Mercede
Neprehliadnite

Nemecký Daimler chce byť chytrejší. Na elektromobilitu využije historické podniky

Koncept Audi Q8 mal už v roku 2017 inštalovaný plug-in hybridný pohon. Teraz však ide do sériovej výroby. Vtedy Audi ukázalo prvú štúdiu svojho SUV kupé v uvedenej verzii na autosalóne v Detroite.

Do konca roka má byť na trh uvedených až osem plug-in hybridov tejto značky. Pred Q8 sú na rade ešte modely A3 a Q3. Model Q8 sa už vyrába spoločne s ostatnými luxusnými SUV modelmi koncernu Volkswagen práve v bratislavskom podniku.