Cieľom je minimalizovať potenciálne dôsledky brexitu bez dohody. Približne 1 400 pilotov aerolínií tak bude mať od novembra licenciu vydanú v Rakúsku, uviedol zástupca londýnskeho letiska Luton. Posádky na linkách do a z Nemecka budú mať lokálne registrácie, zatiaľ čo v prípade pilotov pôsobiacich v Spojenom kráľovstve sa nič nemení.

„V závislosti od výsledkov brexitu pilotné licencie vydané v Británii nemusia platiť v rámci Európskej únie (EÚ),“ uviedli aerolínie a dodali, že sa dohodli s príslušnými regulačnými úradmi vrátane Britského úradu pre civilné letectvo (CAA). Zmeny prinesú len „obmedzené náklady“.

Letectvo by potenciálne mohlo byť jedným z odvetví, ktoré najhoršie zasiahne plánované vystúpenie Spojeného kráľovstva z európskeho bloku, ak obe strany nedospejú k dohode. Bez pokračovania spolupráce európskych regulačných úradov hrozí totiž masový výpadok lietadiel, ktoré zostanú na zemi.

Avizované presuny pilotov sú najnovšou snahou aerolínií EasyJet, ktoré v minulom roku vytvorili novú leteckú spoločnosť so sídlom vo Viedni, udržať svoje lietadlá v EÚ v prevádzke aj po brexite. Aerolínie začali analyzovať svoje možnosti už niekoľko dní po referende v júni 2016, keď hlasovanie o odchode z bloku a pád libry zredukovali ich trhovú hodnotu.

Spolu s írskym Ryanairom, najväčšou nízkonákladovou spoločnosťou v Európe, vylepšuje EasyJet aj svoju akcionársku základňu na kontinente, aby sa vyhli reštrikciám, keďže niekde pravidlá vyžadujú, aby mali väčšinový podiel v miestnych dopravcoch tamojší občania či subjekty.