Trend elektromobility sa nezadržateľne rozbehol a na jazde z kopca ho už nemá čo zastaviť. V súčasnosti je pritom zrejmé, že nový trend bude stáť stovky miliárd eur a svoj diel k tomu najnovšie pridáva aj skupina Daimler.
Klimatický balíček EÚ: zelený revolucionár Timmermans to platiť nebude, my ostatní áno
Na to, aby nemecký koncern, v ktorom je vlajkovou loďou značka Mercedes-Benz, dosiahol svoje ciele už do roku 2030, potrebuje minúť najmenej 42 miliárd eur. Je to účet okrem iného aj za to, aby značka s hviezdou v logu dokázala dobehnúť zmeškané a konkurovať „borcom“ od Tesly.
Budú prepúšťať
Globálne automobilky sa síce môžu odkazovať na ekologické plány a potrebu znižovať uhlíkové emisie, z veľkej časti ide v ich plánoch najmä o boj na trhu. Súťaž o staronovú klientelu sa totiž s nástupom elektromobility začína akoby od začiatku. Značky opäť potrebujú presvedčiť novými produktami a technológiami.
Hoci sa najmä tie etablované spoliehali na lojálnych klientov, elektromobilita zamiešava kartami čoraz viac. A hráčov v poli je pomerne mnoho. Mercedes-Benz nie je výnimkou, hoci ako jeden z mála sa doteraz spoliehal na takmer viacgeneračnú lojálnosť svojich zákazníkov. Dnes mu ale dýcha na krk Tesla či BMW. Aj preto sa potrebuje medzi rokmi 2022 až 2030 reštartovať a minúť takmer 40 miliárd eur.
Ekologické ciele EK navrhované v balíku Fit for 55 sú podľa Volkswagenu dosiahnuteľné
Nemci ale idú do toho po hlave, takpovediac pokerovým žargónom „all in“ a svoje portfólio celé zelektrifikujú. Veria, že pre nich nemá zmysel spoliehať sa na spaľovacie verzie modelov. Či je to správne rozhodnutie, ukáže až čas.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?