Tomáš Havryluk
- podpredseda predstavenstva spoločnosti Alza.cz
História Alzy siaha do roku 1994, ale významné postavenie na českom trhu si začala budovať až neskôr. Za dve dekády sa z nej stal jeden z najväčších e-shopov na česko-slovenskom trhu. Počas pandémie Alza ukázala, že sa vie rýchlo prispôsobiť. Jej šéf Tomáš Havryluk si myslí, že rastový potenciál je neobmedzený a v najbližších rokoch sa môže z Alzy stať európsky Amazon.
Nemyslím si, že sa blížime k stavu, keď bude všetko stopercentne digitálne. Zároveň som si istý, že svet už nebude nikdy taký, aký bol pred pandémiou.
Aj z toho dôvodu Alza vytvorila platformu, kde konkurentom aj dodávateľom umožňuje uvádzať svoju ponuku priamo vo vlastnom e-shope. Takzvaný marketplace tak efektívne doplnil jednu z najrobustnejších platforiem v strednej Európe, ktorá dokáže jednoducho škálovať. V Alze si uvedomujú, že bez expanzie nemájú dlhodobú šancu na prežitie a preto uvažujú o otvorení jednej alebo dvoch nových krajín v Európe.
Celý rozhovor si môžete prečítať tu.