Každá spoločnosť, ktorej šéfujú pôsobí v rýchlo rastúcej oblasti e-commerce. Práve online biznis bol jeden z mála, ktorý dokázal z pandémie vyťažiť maximum. Hoci sa každá spoločnosť špecializuje na niečo iné, všetkých spája fakt, že počas posledného obdobia si museli siahnuť až na dno svojich síl, aby zabezpečili plynulý chod svojho podnikania. Všetkých tiež spájajú vysoké výdavky do digitalizácie, pozitívny pohľad na automatizáciu či expanzné ambície.
Michal Meško
- CEO a spolumajiteľ Martinus.sk
Najväčšie internetové kníhkupectvo a druhý najväčší predajca kníh na Slovensku Martinus prevádzkuje v krajine dvanásť kamenných predajní a e-shop, pričom internetový obchod má aj v Česku. Na jeho čele stojí Michal Meško už desať rokov ako CEO a zároveň je jeho spolumajiteľ. Pandémia spravila z Martinusu agilnejšiu firmu. Rýchlejšie sa rozhodovali a rýchlejšie veci prehodnocovali.
Situácia aj u nás urýchlila niektoré veci, o ktorých sme predtým dlho rozprávali alebo o ktorých sme si hovorili, že jedného dňa by bolo pekné ich urobiť.
M. Meško aj naďalej verí kamennému svetu. V priestoroch nového bratislavského nákupného centra spojeného s autobusovou stanicou Martinus otvoril nové kníhkupectvo a obe platformy, kamennú aj online, bude rozvíjať v rámci možností a podľa situácie na trhu. Na tento a budúci rok plánuje investície v jednotkách miliónov eur, pričom tie budú smerovať najmä do navýšenia kapacity skladov či do prepojenia kníhkupectiev a e-shopu.
Celý rozhovor si môžete prečítať tu.