Slovenský e-commerce po dvoch rokoch poklesu začína znovu rásť. Dlhoočakávané zlepšenie odštartovali už Vianoce a vyšší záujem o online nákupy pretrval aj počas novoročných výpredajov. Skorší nástup jari pomohol februáru a, naopak, spomalil marec. Dobré výsledky potvrdzuje aj rast predajov záhradného ratanového nábytku či ďalších záhradkárskych produktov.
Skokani a prepadáky kvartálu
Zaujímavosťou je, že prepadákom sú zjazdové lyže s poklesom o viac ako polovicu, ktorých kúpu mnohí vynechali. Môže za to do veľkej miery aj slabá sezóna spôsobená teplým počasím. Medzi ďalšie prepadáky sa radia elektrokolobežky či herné konzoly. Rástol však predaj víriviek a to o 72 percent, ktoré patria do kategórie citlivej na spotrebiteľskú náladu. Pokles predaja herných konzol sa očakával, nakoľko v poslednom období absentujú nové modely a trh je nasýtený. Rovnako nasýtený je trh s automatickými kávovarmi.
Prvý mesiac tohto roka vzrástol online predaj vďaka novoročným výpredajom medziročne o päť percent. „Registrujeme nesmelé náznaky zlepšenia spotrebiteľskej nálady, keďže spotrebitelia začali nakupovať produkty s vyššou cenou vrátane elektroniky, ktorej sa v poslednom období nedarilo,“ povedal David Chmelař, CEO Heureka Group. V Česku dosiahol rast e-commerceu v prvom kvartáli takmer identické čísla.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?