Spoločnosť uviedla, že za obdobie júl až september dosiahla zisk 14,1 miliardy dolárov. To je o 32 percent viac než v rovnakom období minulého obchodného roka. Prekonala tak očakávania analytikov.

Tržby za sledované obdobie vzrástli o 20 percent na 62,9 miliardy dolárov. Počet predaných iPhonov dosiahol 46,9 milióna, analytici pritom počítali s predajom 47,5 milióna kusov. Výsledok však vylepšili nové modely, s ktorými firma prišla na trh v septembri. Práve tieto produkty zvýšili priemernú predajnú cenu iPhonov na 793 dolárov za kus.

V porovnaní s rovnakým obdobím minulého obchodného roka to predstavuje rast o 28 percent. Navyše, záujem o nové modely bol vysoký. Firma však trhy sklamala prognózou tržieb v 1. kvartáli súčasného obchodného roka 2018/2019, ktorý zahrňuje kľúčovú vianočnú sezónu. Analytici predpokladajú tržby okolo 93 miliárd USD, Apple však stanovil prognózu od 89 miliárd do 93 miliárd USD. Nevylučuje tak, že odhady analytikov nenaplní.

V reakcii na výsledky a odhady hodnota akcií Apple klesla o vyše 7 percent. Navyše, spoločnosť oznámila, že od súčasného obchodného roka už nebude poskytovať informácie o počte predaných iPhonov, iPadov či počítačov Mac, čo vyvolalo diskusie na trhoch, že firma sa chce vyhnúť informáciám o nepriaznivom vývoji predaja. Viacerí analytici však poukazujú na fakt, že Apple chce, aby sa investori už natoľko nesústreďovali na počet predaných iPhonov, ale na celkový biznis spoločnosti.