„Na základe doterajších analýz sa prevádzkovateľ rozhodol nepokračovať v činnosti v Liptovskom Mikuláši,“ uvádza v tlačovej správe spoločnosť Terno real estate, pod ktorú spadajú obchody Hypernova. Firma ponúkne zamestnancom možnosť pracovať v rámci siete jej predajní, do ktorej patria obchody Terno a Moja Samoška. Hypernovu v Mikuláši zatvorí k 22. augustu.

Značka Hypernova by sa v najbližších mesiacoch mala definitívne vytratiť zo slovenského maloobchodu. Sedmička zostávajúcich predajní sa má postupne rebrandovať a remodelovať na nové Terno. Hypernova pôsobí na Slovensku od roku 2001, keď s ňou vstúpil na trh holandský Ahold. V roku 2014 odkúpili dvadsiatku predajní podnikatelia blízki finančnej skupine J&T.

Dnes už bývalý majiteľ váhal s redukciou dlhodobo stratovej Hypernovy. Napokon pred rokom zatvoril sedem prevádzok a neskôr v druhej vlne ďalšie kvarteto. Začiatkom tohto roka do finančne vyšťavenej skupiny okolo Terna vstúpil nový majiteľ, spoločnosť Sandberg Capital bývalého partnera J&T Martina Fedora. Na začiatku sa pôvodne počítalo so všetkými zostávajúcimi Hypernovami, ktoré sa mali zmenšiť a prebudovať.

Ku koncu júna však skončila trenčianska Hypernova, ktorá mala podľa prevádzkovateľa slabý potenciál využitia v danej lokalite. V Trenčíne skupina prevádzkuje ďalšie obchody – Terno v obchodnom centre Laugaricio a dve predajne Moja Samoška na Žilinskej a Zlatovskej ulici.

Terno sa v tomto období snaží o reštart. Na jar predstavilo nové logo a ohlásilo rebranding všetkých predajní pod jednotnú značku Terno. Následne skupina spustila kampaň, prostredníctvom ktorej robí nábor nových pracovníkov.

Na jar Terno otvorilo novú predajňu v Trnave a v júni pribudla ďalšia prevádzka v Žiline. Okrem aktuálne ôsmich Hypernov skupina pozostáva z 27 maloobchodných predajní Terno a 78 filiálok Moja Samoška.

Dožívajúca sieť Hypernova sa scvrkáva, skončí aj v Liptovskom Mikuláši

Logo Terno Zdroj: Terno real estate