Slovensko je v poradí piatou krajinou, v ktorej dm rozbehla internetový predaj. Pod Tatrami štartoval pár dní po Česku, e-shop má dm drogerie v prevádzke tiež na domácom nemeckom trhu či v Maďarsku. V roku 2013 s ním premiérovo začínala v Rakúsku. Celkovo podniká v trinástich európskych krajinách.
E-shop dm drogerie je kombináciou online magazínu a klasického internetového obchodu. „Online shop vidíme ako rozšírenie stacionárneho obchodu. Zákazníci si želali možnosť získavať informácie o dm sortimente nepretržite a my sme im chceli ponúknuť aj túto online službu,“ hovorí pre TREND.sk manažérka oddelenia multichannel retailing dm drogerie markt Simona Rigáňová.
V segmente predaja drogériového tovaru je dm aktuálne najsilnejším hráčom na slovenskom trhu a zároveň prvou veľkou sieťou, ktorá rozbehla predaj cez internet. K jej najväčším konkurentom patrí český reťazec drogérií Teta a slovenská sieť 101 drogerie.
Rastúci segment
Segment drogérie patrí v prostredí slovenského on-line predaja k menej zastúpeným, no počet obchodníkov v ňom postupne rastie. Na trhu pôsobí približne päťdesiat predajcov, pričom za väčších hráčov možno považovať do desať z nich, hovorí pre TREND.sk výkonný šéf cenového porovnávača Pricemania.sk Michal Král.
Podstatne živšie vyzerá trh on-line parfumérií. Zaraďuje sa k dlhodobo najsilnejším segmentom z pohľadu počtu e-shopov, ktorých sú stovky, ako aj generovaného počtu objednávok. Platí tu však Paretovo pravidlo – dvadsať percent najväčších hráčov vytvára viac ako štyri pätiny celkového obratu.
Zdroj: dm drogerie markt
M. Král odhaduje podiel segmentu drogérie/parfumérie na celkovom e-commerce obrate na Slovensku na úrovni štyroch až ôsmich percent. Keďže oba segmenty patria medzi rýchlo rastúce, je predpoklad, že ich podiel sa bude ďalej zvyšovať.
Tržby stúpli, zisk klesol
Sieť slovenskej dm drogerie markt tvorí zhruba 140 maloobchodných predajní. Tržby v minulom obchodnom roku, ktorý bol uzatvorený na konci septembra 2017, jej stúpli medziročne o šesť percent na 173 miliónov eur. Čistý zisk spoločnosti klesol o štvrtinu na tri milióny eur.
V uplynulom obchodnom roku dm na Slovensku investovala viac ako 8,7 milióna eur, z toho viac ako sedem miliónov bolo určených na rozvoj pobočkovej siete. S podobnými číslami počíta aj v tomto roku. Na Slovensku zamestnáva viac ako 1 500 pracovníkov, vo vernostnom programe má registrovaných viac ako jeden milión zákazníkov.
dm drogerie markt bola založená v roku 1973 v Nemecku. Prvú slovenskú filiálku otvorila v roku 1995. Slovenská dcéra dm patrí organizačne pod rakúsku vetvu spoločnosti. Okrem drogériového tovaru a parfumérie reťazec rozširuje ponuku biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.
Vizitka dm drogerie markt | ||
(údaje v mil. €) | ||
Rok | Tržby | Čistý zisk |
2013 | 118 | 3,5 |
2014 | 132 | 3,4 |
2015 | 148 | 3,6 |
2016 | 163 | 4,2 |
2017 | 173 | 3,1 |
Pozn.: Obchodný rok spoločnosti trvá od októbra do konca septembra nasledujúceho kalendárneho roka | ||
PRAMEŇ: Register účtovných závierok |