Švédska nábytkárska firma už šiesty rok organizuje súťaž „Malý dizajnér“, v ktorej deti z celého sveta dostanú príležitosť navrhnúť plyšovú hračku podľa svojich predstáv.
Porota potom spomedzi tisícok návrhov vyberie šesť, podľa ktorých hračky vyrobí a predáva vo všetkých svojich pobočkách. Tento rok po prvýkrát uspela aj zástupkyňa Slovenska, desaťročná Majka z Trnavy, ktorá navrhla akúsi kombináciu dvoch zvierat, lienky a myšky, A hračku nazvala „Myšlienka“. Ide o štylizovanú myš kráčajúcu na dvoch nohách, ktorá má na chrbte červené krovky v štýle lienky.
IKEA stiahla žiadosť o štátnu podporu. Iní ju podľa nej potrebujú viac
Kreativita detí
Prvý októbrový deň sa Majka so svojou „Myšlienkou“ vo verzii od Ikey po prvýkrát stretla osobne a zároveň ju spolu s riaditeľkou obchodného domu Ikea Bratislava Luciou Klečkovou oficiálne uviedla do predaja. Plyšovú hračku „pokrstila“ farebnými korálkami. „Želám Myšlienke, aby sa páčila a aby pomohla všetkým deťom, ktoré potrebujú peniaze a najmä aby ju mali deti radi,“ popriala Majka postavičke, výťažok z predaja ktorej pôjde na podporu projektov venujúcich sa deťom.
„Na Slovensku sa do súťaže Malý dizajnér zapojilo 138 detí, ktoré nakreslili naozaj krásne a výnimočné plyšové hračky. Nikdy ma neprestane prekvapovať to, aké dokážu byť deti kreatívne. Výber slovenského návrhu je naozaj veľký úspech a Majke srdečne gratulujeme,“ povedala L. Klečková.
„Výber víťazov každý rok sprevádza náročné rozhodovanie. Pri každom súťažnom návrhu rozhoduje to, či je zaujímavý a originálny, ako by sa dal vyrobiť, z akých farieb pozostáva a či by do kolekcie s ostatnými detskými návrhmi zapadol,“ doplnila Ema Lázniková z Detského oddelenia nábytkárskej spoločnosti.
Peniaze pre deti
Z predaja minuloročnej kolekcie hračiek navrhnutých deťmi spoločnosť na Slovensku utŕžila vyše 4 100 eur. Sumu venovala občianskemu združeniu Bublina, ktoré pre deti z detských domovov plánuje pobyt v enviro mestečku Zaježová a splav po Malom Dunaji.
Filozofia súťaže vychádza z myšlienky, že deti, ktoré sa do súťaže zapájajú, sa delia nielen so svojimi snami a predstavivosťou, ale aj podporujú právo iných detí, možno s menším šťastím, na rozvoj a hru.
Kiku čaká premaľovanie na XXXLutz. Sieť si ponechá všetkých päť predajní
Švédsky predajca nábytku je u nás v rámci segmentu lídrom na trhu. Vlani pri vyše 117-miliónovom obrate zarobil desať a pol milióna eur. Tržby spoločnosti u nás oproti roku 2018 narástli o deväť a zisk o päť percent. Jej najbližším konkurentom je dánsky JYSK s vlaňajším obratom takmer 73 miliónov eur a ziskom vyše desať miliónov eur. Darí sa aj trojke na trhu, firme Möbelix, ktorá má už dnes rovnakého majiteľa s bývalou Kikou, rakúsky koncern XXXLutz. Kika prešla rebrandingom a v polovici septembra otvorila svoje predajne už pod novým názvom a s novým sortimentom.