Burger King ohlásil novinku na sociálnych sieťach v piatok. Ku každej objednávke dáva do odvolania šesť Chicken fries zadarmo. Zatiaľ v aplikácii Wolt svieti donáška z bratislavských pobočiek v Auparku a Avione.
Sieť rýchleho občerstvenia sa na Slovensko vrátila po niekoľkoročnej pauze koncom minulého roka, pričom avizovali, že chcú do piatich rokov otvoriť približne 15 predajní formou franšízy.
Značka sa vytratila zo Slovenska koncom roka 2011 po necelých dvoch rokoch. Dve pobočky v Bratislave a jednu v Žiline však vtedy prevádzkovala iná spoločnosť. Teraz patrí pod španielsku firmu poľského pôvodu AmRest, ktorá má v portfóliu tiež La Tagiatella, Blue Frog a Kabb.
Bude aj Drive Thru
V súčasnosti má Burger King prevádzky v bratislavskom Bory Mall, Avione a Auparku. Na východe Slovenska pôsobí kráľ hamburgerov v Košiciach. Plánuje byť aj v Prešove v projekte Eperia Shopping Mall, kde vybuduje prvú pobočku typu Drive Thru. Základňa stále ostáva v hlavnom meste, kde plánujú posilnenie.
Pre donášku si Burger King zvolil ako partnera spoločnosť Wolt, nováčika na tunajšom trhu. Firma prišla na Slovensko vlani v septembri. Fínska spoločnosť si zakladá najmä na rýchlom doručení. Priemerná donáška má podľa marketingového manažéra Davida Kratkeho trvať do pol hodiny.
Rovnako Wolt využíva aj konkurenčný McDonald's, ktorý spustil donášku jedla začiatkom tohto roka. Na objednanie je dostupná takmer celá ponuka s výnimkou produktov z kaviarenskej časti McCafé.
Donášky majú rušno
Wolt od minulého týždňa vďaka karanténnym opatreniam pozoruje mierny nárast predajov v Bratislave, ako aj v niektorých ďalších mestách spomedzi 20 trhov, na ktorých funguje. „Naším prvoradým cieľom je však teraz poskytnúť gastro segmentu pomocnú ruku, nie ťažiť z tohto náročného obdobia,“ upozorňuje Barbora Janošková.
Z operatívneho hľadiska zatiaľ všetko stíhajú tak, ako doposiaľ. „Naši partnerskí kuriéri pracujú na zmeny a tie sa snažíme vždy, keď predpokladáme vyšší dopyt, obsadiť tak, aby sme boli schopní aj naďalej doručovať jedlo v priemere do 30 minút. Priemerný čas doručenia je jednou z najväčších výhod Woltu, vďaka ktorej sa k nám naši zákazníci opakovane vracajú, udržať tento štandard je preto naším dlhodobým cieľom,“ ozrejmuje.
Tento čas im darí udržať vďaka prázdnym uliciam bez áut, ale aj kvôli bezkontaktnému procesu doručovania objednávok cez Wolt. V rámci zachovania bezpečnosti všetkých zúčastnených strán zaviedli prísne opatrenia. Akúkoľvek interakciu obmedzujú na absolútne minimum, čo sa preukáže aj na získanom čase.
Konkurenčný portál na objednávanie jedla z reštaurácii Bistro.sk cíti zvýšený záujem o donášku jedla. Už minulý týždeň preto posilnili počty kuriérov. Čas donášky ostal vďaka navýšeniu počtu kuriérov a ďalším opatreniam rovnaký a zatiaľ podľa riaditeľa Miloslava Májka zvládajú doručovať jedlo bez zdržania.