Spoločnosť zareagovala na čoraz väčšiu popularitu zdieľania automobilov a investovala do potenciálne zaujímavého a rastúceho trhu. Prostredníctvom dcérskej spoločnosti Moovel kúpila dve aplikácie pre mobilné zariadenia, ktoré pomáhajú používateľom s dopravou.
RideScout v rôznych mestách Spojených štátov pomáha záujemcom nájsť najlepší spôsob dopravy spomedzi súkromnej i verejnej. Používateľovi poskytuje v reálnom čase informácie o rôznych miestnych možnostiach dopravy, vrátane autobusov, taxíkov, zdieľaných áut či bicyklov z požičovní. Informácie poskytuje v takmer 70 mestách USA.
Nemecká firma Intelligent Apps zas prevádzkuje službu mytaxi, prostredníctvom ktorej si zákazník môže privolať taxík v amerických i európskych mestách. Daimler po oznámení kúpy uviedol, že pod svojím vedením urýchli expanziu služby do nových krajín.
Podrobnosti akvizície firmy nezverejnili, denník Wall Street Journal, ktorý o nej informoval, odhaduje, že Daimler za obe firmy zaplatil menej ako sto miliónov dolárov. Obe mi mali nezávisle pokračovať ďalej pod súčasnými vedeniami.
„Akvizícia RideScout a Intelligent Apps posúva našu globálnu stratégiu o významný krok vpred,“ uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ spoločnosti Moovel Robert Henrich. „Plánujeme ďalej investovať do rozvoja a rastu mestskej mobility v Severnej Amerike, Nemecku a v iných kútoch sveta,“ dodal.
Daimler ako silný investor by mohol služby viac rozšíriť a spropagovať a vytvoriť tak silnejšiu konkurenciu aplikáciám ako Uber či Lyft. Na druhú stranu by mohol aj iným službám na zdieľanie áut pomôcť v boji proti regulačným úradom v rôznych krajinách.
Ku kúpe totiž dochádza len krátko po tom, čo súd vo Frankfurte nad Mohanom zakázal v celom Nemecku používanie služby Uber. Proti aplikácii, ktorá umožňuje privolať si zaregistrovaných šoférov a nechať sa odviezť, protestovali taxikári, ktorí tvrdili, že ich oberá o príjmy. Súd im dal za pravdu s tým, že k preprave osôb dochádza bez potrebnej licencie.
Daimler tak kúpou konkurenčných služieb riskuje, že vyvolá hnev u taxikárov, teda u skupiny šoférov, ktorí majú najmä v európskych mestách v obľube vozidlá značky Mercedes. Nemecká firma však zdôraznila, že jej nové akvizície taxi priemysel ohrozovať nemajú.
„Ani akvizícia mytaxi, ani náš existujúci podiel v Blacklane, čo je rýchlo rastúca rezervačná služba limuzín, v žiadnom prípade nemajú byť útokom na etablovaných prevádzkovateľov taxi služieb,“ povedal R. Henrich. Moovel sa podľa neho bude naopak snažiť o nadviazanie spolupráce s taxi službami.
Daimler už cez Moovel vlastní službu na zdieľanie áut car2go s 850-tisíc zákazníkmi, v rámci ktorej využíva svoje vozidlá značky Smart, a službu Park2gether, ktorá pomáha v spolupráci s prevádzkovateľmi parkovísk nájsť používateľom nájsť voľné parkovacie miesto.