Crowdfunding ponúka príležitosť pre investorov aj projekty, ktoré chcú uspieť na trhu.

„Skúmame skúsenosti zakladateľov, aby sme zistili, či dokážu riadiť daný typ projektu a niesť zaň zodpovednosť,“ vysvetľuje Cyril Orešanský, managing director z Across Crowd.

Pri výbere konkrétnych projektov sa posudzuje ich finančná odolnosť aj kvalita z biznisového hľadiska. „Robíme komplexnú previerku ešte predtým, ako projekt uvedieme na platformu.“

Hovorí, že technologické firmy v crowdfundingu naďalej hrajú prím. No môžu to byť aj projekty v oblasti starostlivosti o zdravie či módy.

„Naším cieľom je ponúkať široké spektrum spoločností, aby si každý investor našiel to, čo ho zaujíma,“ vysvetľuje Cyril Orešanský. Proces výberu projektov je náročný, každý z nich schvaľuje nezávislá investičná komisia. V celom procese treba neustále zohľadňovať mieru rizika, ktorú je každý investor schopný akceptovať.

Across Crowd je prvá plne digitálna crowdfundingová platforma na Slovensku. Napriek tomu, že na Slovensku je v oblasti finančnej gramotnosti čo zlepšovať, rastúci potenciál možno vidieť v mladších generáciách.

„Crowdfunding je príležitosť dostať projekt do širšieho povedomia a vybudovať úspešný biznis, ktorý môže prekročiť hranice Slovenska, dokonca aj Európy,“ vysvetľuje Cyril Orešanský.

„Akceptujeme už investície od 100 eur vyššie. Ľudia bežne zbytočne míňajú veľké objemy peňazí. Keď by to vedeli investovať do projektov, ktoré im to násobne vrátia, tak by sa kapitálový trh a aj ekonomika na Slovensku mali lepšie,“ dodáva managing director Across Crowd.

V čom je crowdfunding zaujímavý pre podnikateľov ako nová možnosť financovania, ako sa líši od tradičných spôsobov, pre aký typ investorov je najvhodnejší a aké trendy v ňom možno očakávať v najbližších rokoch.

Podrobnosti sa dozviete vo videorozhovore.