Coca- Cola sa v čele držala od roku 2000, kedy sa začal tento rebríček zverejňovať. V prvej päťke skončili ešte dve ďalšie technologické firmy, a to IBM a Microsoft.

Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy USD. Medziročne hodnota značky stúpla o 28 percent. Ešte v roku 2011 bol pritom výrobca iPhonov a iPadov na ôsmom mieste. Vlani však hodnota značky prudko vzrástla, konkrétne o 129 percent.

Medzi najväčších skokanov sa tento rok zaradili Facebook a Google. Hodnota značky Facebook sa zvýšila o 43 percent a posunula sa na 52. zo 69. priečky. Hodnota druhého Googlu sa zvýšila o 34 percent.

Najvyššie postavenou neamerickú značkou je juhokórejský Samsung, ktorý je na ôsmej priečke. Z európskych značiek je najviac Mercedes - Benz, ktorý obsadil 11. pozíciu, za ním je hneď ďalšia automobilová značka, BMW. K najhodnotnejším európskym značkám patrila v uplynulých rokoch Nokia, ktorá ale zaznamenala výrazný prepad a tento rok sa jej hodnota znížila o 65 percent. Nokia sa tak prepadla na 57. priečku z minuloročnej 19. pozície.

Z nových značiek sa najvyššie tento rok ocitla mediálna značka Discovery, ktorá je na 70. pozícii. Medzi nováčikmi v rebríčku sú ďalej značky Duracell a Chevrolet.

Najviac je v rebríčku automobilových značiek, celkom 14. Technologický sektor má v rebríčku 11 značiek a sektor elektroniky päť značiek. Vysoké zastúpenie majú tiež značky z odvetvia finančných služieb.

Pokles hodnoty v najnovšom rebríčku zaznamenalo 14 značiek. Najhoršie dopadla Nokia.

Zoznamu 100 najhodnotnejších značiek dominujú značky zo Spojených štátov, ktorých je celkom 54. Z Európy je 31 značiek, ktoré sú z Nemecka, Francúzska, Veľkej Británie, Švajčiarska, Talianska, Holandska, Švédska, Španielska a Fínska. Zostávajúce značky sú z Japonska, Kórey, Kanady a Mexika.

Prieskum je založený na zložitej metodológii vyvinutej Interbrand. Využíva vzorec, ktorý kombinuje budúcu silu značky a jej úlohu vo vytváraní dopytu. Firmy musia mať verejne dostupné finančné údaje a tretina príjmov firmy musí pochádzať zo zahraničia.

Desať najcennejších svetových značiek
Poradie Značka Hodnota (v mld. USD) Krajina pôvodu
1. Apple 98.32 USA
2. Google 93.29 USA
3. Coca-Cola 79.21 USA
4. IBM 78.81 USA
5. Microsoft 59.55 USA
6. GE 46.95 USA
7. McDonald's 41.99 USA
8. Samsung 39.61 Korea
9. Intel 37.26 USA
10. Toyota 35.35 Japonsko
Zdroj: Interbrand