Najnovší nápoj americkej spoločnosti Coca-Cola nebude ani vo fľaši, ani v plechovke a na zahnanie smädu ho bude stačiť len niekoľko kvapiek. Najväčší výrobca nealkoholických nápojov na svete plánuje v najbližších týždňoch predstaviť nový ovocný nápoj Dasani Drops, ktorý sa pripraví nakvapkaním do vody.

Coca-Cola však nie je prvá, ktorá prichádza na trh s ochutenými kvapkami. V tejto oblasti je priekopníkom firma Kraft Food a jej MiO. Kraft predstavil nový nápoj vlani v marci a rýchlo sa na trhu objavili jeho kópie, vrátane vlastných verzií z dielne supermarketov.

Kvapky sú veľmi obľúbené, pretože balenia sú malé, prenosné a možno ich ľahko ukryť v kabelke alebo v zadnom vrecku. Na rozdiel od práškových nápojov sa tiež ľudia môžu ľahko rozhodnúť, ako veľmi si chcú nápoj nariediť.

Nový nápoj bude stáť približne štyri doláre a začne sa predávať na konci októbra. Na začiatku bude mať štyri príchute, ale firma počíta v budúcom roku s rozšírením ponuky. Rovnako ako MiO aj Dasani Drops bude obsahovať umelé sladidlá a nulovú hodnotu kalórií. Pri nápojoch s vyšším obsahom cukru je výroba tekutých koncentrátov ťažšia.

Coca-Cola verí, že nápoje v kvapkách majú veľký potenciál. Kraft uviedol, že predaj jeho nápoja MiO sa v prvej polovici roka viac ako zdvojnásobil na 100 miliónov dolárov, napísala agentúra AP.

Ilustračné foto na titulke - SITA/AP