Tento rok si darčeky určite nenechám na poslednú chvíľu, povieme si zborovo na jeseň a niektorí to skutočne dodržali. „Návštevnosť aj tržby v októbri oproti minulému roku stúpli o 25 percent,“ uviedla pre TREND Patricie Šedivá z Alzy. Sezóna sa oficiálne začína v polovici novembra, no internetové obchody tradične slávia najvyššie tržby krátko pred Vianocami, 9. a 16. decembra.
Generálny riaditeľ skupiny Mall Oldřich Bajer hovorí, že spotrebitelia boli tento rok predsa len odvážnejší ako vlani a mnohí si dopriali adrenalín v podobe last-minute nákupov.
„V minulom roku začal počet objednávok klesať už v polovici decembra. Zákazníci sa vtedy obávali, či im darčeky pod stromček prídu včas. V tomto roku však ich dôvera vzrástla a v období od polovice mesiaca do 23. decembra u nás urobili o 20 percent viac objednávok ako vlani,“ hovorí.
V Datarte zaznamenali najvyššie tržby v dňoch 17. a 18. decembra, teda v čase, kedy mali zákazníci poslednú šancu na nákup darčekov online s garanciou ich doručenia do Vianoc. V kamenných predajniach elektra boli najsilnejšie dni tesne pred Štedrým dňom a najvyššie tržby sme mali 23. decembra.
Tí, ktorí nakupujú na poslednú chvíľu však musia rátať s
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?