Firma, ktorá oficiálne začala podnikať len začiatkom minulého roka, expanduje neuveriteľnou rýchlosťou. Pomáha jej pritom zameranie sa na technológie, dodávky a výrazne diskontné ceny, aj keď jej to zatiaľ prináša straty.
„To, čo v súčasnosti chceme, je rozsah a rýchlosť,“ povedal šéf marketingu Luckin Jang Fej vo štvrtok na prezentácii v Pekingu. „Nemá zmysel hovoriť o zisku,“ vyhlásil a dodal, že dotácie na prilákanie užívateľov sú dôležitou súčasťou stratégie firmy v nasledujúcich pár rokoch.
Luckin si dal za cieľ mať do konca roka 2019 otvorených viac ako 4500 prevádzok v Číne. Predbehol by tak americký Starbucks, ktorý už dlho dominuje čínskej kávovej scéne a má v krajine viac ako 3600 predajní.
Prudká expanzia Luckinu je v ostrom kontraste so stratégiou Starbucksu, ktorý v roku 1999 otvoril svoju prvú kaviareň v Číne a trvalo mu dve desaťročia, kým dosiahol aktuálny počet prevádzok. Americký reťazec, ktorý prispel k rozšíreniu kávovej kultúry v Číne, za posledných 18 mesiacov zaznamenal nárast konkurencie menších rivalov na tomto trhu.
Ale jeho najagresívnejším konkurentom sa stal Luckin. Vzostup Luckinu však nebol lacný. Spoločnosť vykázala v minulom roku stratu 800 miliónov jüanov (102,35 milióna eur). Marketingový riaditeľ uviedol, že je to v súlade s očakávaniami, keďže sa spoločnosť sústredila na expanziu.
Spoločnosť Luckin, podporovaná singapurským štátnym investičným fondom GIC Pte a spoločnosťou China International Capital, otvorila v uplynulom roku viac ako 2-tisíc pobočiek.