Firma bola založená vlani. Za päť mesiacov otvorila v Číne viac ako 500 prevádzok. Luckin ponúka kávu latte za cenu o 30 percent nižšiu ako Starbucks a ponúka tiež internetové objednávky s dovozom kávy priamo do kancelárie.
Medzi investormi je singapurský štátny investičný fond GIC či čínske fondy Centurium Capital a Joy Capital. Firma chce získané peniaze využiť na rozvoj nových produktov, technologické inovácie a rozvoj podnikania.
Tržby kaviarenských reťazcov v Číne vlani predstavovali približne 22 miliárd jüanov (2,8 miliardy eur). Podľa konzultačnej firmy Euromonitor sa majú do roku 2020 zvýšiť na 28 miliárd jüanov (3,6 miliardy eur).
Luckin síce v Číne zaostáva za Starbucksom, ktorý má v krajine 3 300 prevádzok, prekonal však už britskú sieť Costa Coffee. Tá má po desiatich rokoch pôsobenia v Číne 420 kaviarní.
Starbucks, ktorý je v Číne vnímaný ako luxusná značka, má na kaviarenskom trhu v krajine podiel 80 percent. Ešte v roku 2012 to bolo 60 percent. Čínsky trh sa stáva pre firmu vďaka rastu príjmov stále dôležitejším, pretože domáci – americký – trh stagnuje.
Starbucks stále otvára v Číne nové kaviarne, zhruba 500 ročne. Silná značka spôsobuje, že realitné firmy americkú sieť uprednostňujú a získava najlepšie miesta. Má tak výhodu pri získavaní klientov.
Profesor Pekinskej univerzity Jeffrey Towson sa však domnieva, že Luckin má potenciál byť vážnou hrozbou pre Starbucks. „Ponukou podobného zážitku za nižšiu cenu môže Luckin priniesť luxusný produkt na masový trh,“ uviedol a upozornil, že tento prístup skutočne zafungoval u firmy Xiaomi, ktorá sa postavila americkému Applu a iPhonu.