Číňania šialene nakupujú, za 5 minút minuli stovky miliónov

Kuriéri balia v Pekingu zásielky pre zákazníkov počas čínskeho Dňa nezadaných Zdroj: SITA / AP

Takzvaný Deň nezadaných sa koná od 90. rokov minulého storočia každoročne 11. novembra a prerástol do najväčšej online nákupnej horúčky na svete, pričom prekonal aj slávny čierny piatok v USA a Kanade.

„V Číne sa deje niečo neuveriteľné,“ komentoval časopis Forbes skutočnosť, že za 90 minút od začiatku predaja ľudia utratili v prepočte päť miliárd dolárov.

V Alibabe, ktorá počas dňa ponúka zľavy, na ktoré niektorí čakajú po celý rok, sa vlani 11. novembra uskutočnili transakcie za 9,3 miliardy dolárov. Očakáva sa, že tohtoročný nákupný sviatok bude pre obchod ešte úspešnejší a budú padať rekordy.

K dispozicii je šesť miliónov produktov od 40-tisíc výrobcov. S reklamou čínskemu predajcovia pomáhal napríklad predstaviteľ agenta 007 Daniel Craig alebo americký spevák Adam Lambert.

Jednotky v dátume 11. novembra (11.11.) majú odkazovať na nezadaných jedincov, takzvaných singles.