Adidasu, ktorý je po americkej Nike svetová dvojka vo výrobe športovej obuvi a oblečenia, funguje biznis na jednotku. Silnejúce výkony nemeckej firmy ťahá rastúci celosvetový dopyt aj predajné úspechy americkej značky Reebok, ktorá patrí pod jej krídla od roku 2006. Tržby firmy v prvom polroku stúpli medziročne o 14 percent na 6,3 miliardy eur a dvojcifernú dynamiku rastu zaznamenali na všetkých hlavných trhoch. Čistý zisk si polepšil v rovnakom období o bezmála pätinu na 349 miliónov eur. V druhom štvrťroku firma zarobila 140 miliónov eur, teda mierne nad očakávania domácich analytikov.

Výkony Adidasu ťahá najmä vysoká dynamiku rastu predaja na rozvíjajúcich sa trhoch. Velí Čína, kde tržby Adidasu v prvom polroku zosilneli o 38 percent na viac ako pol miliardy eur. V západnej Európe, ktorá nateraz generuje firme najviac bezmála tretinu výnosov, sa zvýšili o desatinu. V Spojených štátoch sa darí značke Reebok, čo zvýšilo predaje Adidasu v Severnej Amerike o 15 percent na 1,5 miliardy eur. Rozvíjajúce sa trhy prinášajú viac ako dve pätiny tržieb a vedenie Adidasu predpovedá, že v roku 2015 to bude viac ako polovica.

Vysoký dopyt v Číne bude pokračovať a vedenie Adidasu aj preto už tretíkrát v tomto roku mohlo zvýšiť prognózu tempa rastu predaja až na desať percent z pôvodných ôsmich percent a zisku na 15 percent. Prevádzková marža firme mierne stúpla na 8,4 percenta  a začína sa pomaly blížiť k predkrízovým úrovniam nad deviatimi percentami. Hrubá marža medziročne stagnovala na 48,8 percentách. Zlepšujúce sa finančné hospodárenie sa prejavilo aj na nižšej závislosti na úveroch.

Akcie Adidasu dnes reagujú na výsledky viac ako trojpercentným posilnením na 50,3 eura. Od začiatku roka sú v miernom pluse, ale index DAX, ktorého sú súčasťou, stráca tri percentá. Akcie zarábajú aj na dlhé trate. Za posledných päť rokov zosilneli o 40 percent. Spoločnosť vypláca pravidelne aj dividendy. V tomto roku 0,8 eura na akciu, medziročne bezmála dvojnásobne viac.

Ilustračné foto na titulke - Flickr.com