Portály na prenájom lodí a jácht sú vyťažené a vybookované do konca letnej sezóny 2021. Voľnú loď na plavbu po Chorvátsku našiel zákazník na začiatku leta len veľmi ťažko a last minute už dnes neexituje. Chorvátsko navyše zažíva najlepšiu turistickú sezónu a ročné príjmy krajiny z cestovného ruchu tak s najväčšou pravdepodobnosťou prekročia hodnotu 10,5 miliardy eur. Taký bol totiž rekord v roku 2019.

Last minute tento rok neexistuje

„Posledné lode, ktoré si dokázal zákazník jednoducho a pohodlne zarezervovať a následne zaplatiť sme robili v júni. Odvtedy je veľký problém zohnať akúkoľvek loď. Chorvátsko je na sto percent vybookované,“ vysvetľuje Martina Horanská, šéfka platformy na prenájom lodé Booking the Sea.

Tí, ktorí sa spoliehali na last minute, obišli naprázdno. Iné krajiny sú na tom trochu lepšie.

Chorvátsko
Neprehliadnite

Chorvátsko je dovolenkový raj Slovákov. Ani vyššie ceny a drahšie služby nás neodradili

Taliansko či grécke otrovy ešte ponúkajú niekoľko dovolenkových alternatív. Podľa expertov to závisí od cestovateľskej dostupnosti. Chorvátsko je v tomto absolútne bezkonkurenčné. Dovolenkári sú ešte stále opatrní a volia destinácie, kde sa vedia dostať autom. Paradoxne sa vyhýbajú aj poloprázdnym letiskovým halám.

Chorvátsko nie je lacné

Služby v Chorvátsku za posledný rok zdraželi. Ani prenájmy lodí nie sú najlacnejšie. Najobľúbenejšou destináciou sa stáva kvôli čistému moru, prístupným mólam a mestským prístavom. 

„Krajina má najlepšiu a najkvalitnejšiu infraštruktúru, čo sa týka parkovania na mori. Taktiež je tam vynikajúci servis, služby a gastronómia. No a more nie je asi nikde v Európe také krásne a čisté, ako práve v Chorvátsku,“ hovorí M. Horanská v rozhovore. Za najväčšiu devízu považuje obrovské možnosti parkovania lodí. Dostupné sú bóje, mestské móla, kotvy, rušné miesta a mestá ale aj tiché zátoky.

Celé video

Ak sa dovolenkárom nepodarilo na more vyplávať minulý rok, plavby nerušili, len presúvali. Zákazníci potom dostávali od bookingových platforiem alebo charterových spoločností tzv. dovolenkové vouchery. „Peniaze, ktoré dovolenkári uhradili za plavbu minulý rok, no z pandemických dôvodov sa nemohla uskutočniť, dostali v podobe voucherov a takmer na sto percent ich všetci tento rok aj využili,“ hodnotí Martina Horanská z Booking The Sea.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa