Na slovenskom trhu funguje tridsať reštaurácií McDonald's. Tento stav trvá už dlhšie, naposledy sa otvárala prevádzka v bratislavskom nákupnom centre Bory Mall v roku 2014. Z tridsiatky reštaurácií má dve tretiny pod kontrolou samotná spoločnosť, o desiatku sa starajú traja franchisingoví partneri.

Ešte v roku 2014 mal McDonald's na slovenskom trhu sedem franchisingových partnerov, ktorí dohromady prevádzkovali devätnásť reštaurácií. Táto vetva biznisu sa však v nasledujúcich rokoch zmenšovala. Po rokoch firma mení stratégiu a opäť ponúka prevádzku reštaurácií licenčným partnerom. Nasleduje tak napríklad konkurenčný Subway, ktorý pri expanzii využíva výlučne franchising.

McDonald's plánuje postupne predávať existujúce reštaurácie novým franchisingovým partnerom, následne má prísť na rad expanzia v nových lokalitách. „Dopyt po McDonald's je veľký. Chceme tento potenciál využiť aj rozširovaním našej siete,“ hovorí riaditeľ franchisingovej siete McDonald's pre Slovensko a Českú republiku Radim Foltýn.

Licencia na dve desaťročia

Nový franchisant má možnosť vykryť väčšinu počiatočnej investície aj úverom. Ide o 60-percentnú časť, čo podľa R. Foltýna nie je v segmente rýchleho občerstvenia bežné. Investícia do franchisy McDonald's je dlhodobá záležitosť. Zmluva sa uzatvára na dvadsať rokov, pričom sa dá previesť na potomkov druhej generácie.

Počas trvania licenčnej zmluvy platí franchisant materskej spoločnosti mesačné

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa